Gå til innhold

Positive erfaringer med modningsakupuntur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt modningsakupuntur fra uke 37..Føler det jobbes veldig etter behandlingen..murrer og har en del kynnere..

Etter 3 behandlinger ble jeg undersøkt forrige uke og jeg nesten flat mormunn,myk og 2 cm åpning..Så her går jeg og venter og venter..

Noen med erfaringer og noen som har startet fødselen samme dag eller dagen etter modningsakupuntur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Har tatt modningsaku fra uke 38 og har kjent mer liv og kraftigere kynnere den dagen jeg har fått det.

Skal til kontroll i overimorgen (termindagen), så veldig spent på om det har skjedd noe...

Noen som har erfaring?

Skrevet

37 uker akkurat nå, og fikk første time i dag!! Ble utrolig avslappa mens jeg lå med nålene, men masse liv i magen!! Nedpress og en del sterke kynnere ja... Skal ha 3 behandlinger til før termin;) Spennende..

Skrevet

dytter

når kanman starte med dette? er i uke 35 nå..

Skrevet

Det lurer jeg ogaå på, men skal til lakupunktur på torsdag, og skal iallefall spørre hun da. Hun er utdannet jordmor også, så stoler fullt på henne. Hun har hintet innpå om at jeg bør føde så tidlig (men seint) som mulig, pga invalidiserende bekkenløsning, og har snakket om at det må vurderes å sette meg igang før termin, opptil 3 uker før. Så skal no jaggu finne ut om hun er villig til å begynne å hjelpe meg igang med nålene på et tidlig tidspunkt....

Har hørt flere som sverger til modningsakkupunktur, og siden jeg går til nålebehandling en gang i uken likevel, skal jeg vertfall prøve det! :)

Skrevet

Jeg går på akupuntur på sykehuset..ble henvist av jordmoren min..Begynte pga bekkensmerter.Og snakket med henne om modningsakupuntur,og hun begynte sette modningsnåler på meg fra uke 37..Hun ville ikke begynne før.Men hører at mange begynner fra uke 35. Kommer litt ann på om hodet ligger nedi bekken tror jeg(?)Mener å ha hørt at hodet må være i bekken for å gjøre det uten at jeg skal si det for sikkert:)

Skrevet

Åh, får du gratis behandling da eller??

Jeg må betale 350kr hver gang.

Hun jeg går til jobber også som jordmor på fødeavdelingen 3 dager i uken,og ellers driver hun en akupunktur klinikk to dager i uken (pluss lørdager ved behov) jeg går til behandling hos henne på klinikken hennes, og må jo derfor betale....

(dette svangerskapet har kostet meg FLESK; da jeg har måttet gå til kiropraktor og akupunktør gjevnlig, noen ganger flere ganger i uken, så gjennomsnittlig ca en gang i uken, HELT fra begynnelsen!!!!

betaler 350 kr hos kiropraktoren også, så ca 350 ganger 40 er ca 14000 det, er det ikke? blir litt mere enn det rekner jeg med, og jeg blir nok nødt å behandles etter fødsel også..)

Håper ikke det er noe kriterie at hodet må festes, jeg er tredjegangsfødende, og hodet festes gjerne veldig seint med sånne fødeveteraner :P

Skrevet

Ja da får jeg det gratis:)

Hører om at når man gjør det privat så går de ennå hardere til verks,så vet ikke om det lønner seg å betale for behandlingen jeg.Men har da virka på meg..bekkensmertene er nesten helt borte..og hatt 4 behandlinger med modning nå.Hadde forrige uke 1-2 cm åpning,termin imorgen..Håper det snart skjer noe her!

Har kosta deg mye penger dette svangerskapet da skjønner jeg..hm..men er det ikke normalt at man blir henvist av jordmor til behnadlinger man trenger pga svangerskapsplager da?

Jordmor sitt forslag å sende meg på akupuntur..og jeg er superglad for det:)

Det med hodet..tror ikke må være festa..Men må ligge "klar" i bekkenet..Men er kanskje først og fremst førstegangs de tenker på da kanskje..Ikke vet jeg..uerfaren førstegangs jeg;p hehe

Skrevet

Så flott at flere har positive erfaringer..

Jeg har litt panikk for å gå over tiden, både pga all ny forskning som viser at dette er uheldig, og fordi jeg får store barn.. Hadde en lite hyggelig fødselsopplevelse sist pga stort barn og langsom fremgang på overtid.

Gynekologen skal følge med på størrelsen på barnet, men sier de helst ikke setter igang noe før 12. dag på overtid her, og det samme sier jordmor. Men hun foreslo at hun kunne sette nåler på meg for modning fra neste kontroll - er da i uke 36.

Som den pysen jeg er har jeg aldri turt å få akupunktur, men vurderer det seriøst denne gangen. (har fått tilbud flere ganger av ulike årsaker) Har forsikret meg om hvor nålene settes;)

Er det smertefullt? (Veit jo det sannsynligvis ikke kan sammenlignes med en lang og hard fødsel, så da er det vel verdt det;))

Skrevet

Jeg er ganske pysete av meg..og grua meg litt til føste behandling.men gikk over all forventning jo.Kjenner et lite stikk når setter nåla seff.men er ikke vondt..Og går fort over.

Slapper godt av når ligger der med nåler overalt jeg hvertfall:)

Viktig å prøve å slappe av også..får best virkning da!

Lykke til ;-)

Skrevet

Jeg går til vanlig akupunktør pga bekkenet, og hun sier det at de som er NAFO-utdannede akupunktører kan sette modningsakupunktur fra uke 37, mens jordmødre som bare har opplæring i dette kan sette fra uke 38- det gjelder de punktene som går direkte på modning av livmoren. Men de kan selvsagt sette forberedende litt før, i punkter som går på avslapning, amming, søvn etc.

Jeg er i uke 34, så jeg kan ikke begynne med modning enda, men går altså og får satt i punkter i rygg, lår og bekken for å lindre smerter der. Selve det å få satt nålene gjør ikke så vondt, man kjenner ikke stikket- men er man mye plaget med smerter og kramper kjenner man at de treffer nerver og nervebaner. Og det kan jo gjøre vondt. Jeg opplever ofte at jeg ikke kjenner noe der selve nålen settes, men kan ofte få vondt andre steder- feks får jeg vondt langt nedover leggen og i tærne når hun setter på et bestemt punkt oppe ved kneet.

Modningsakupunktur i seg selv skal visst ikke gjøre vondt.

Skrevet

Gikk til modningsakupunktur sist, og opplevde det som positivt og avslappende, men hjalp overhodet ikke på modningsprosessen. Hadde en lang og trang fødsel. Vet ikke om jeg synes det er verdt bryet denne gangen, men har hørt om mange som har vært veldig fornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...