Gå til innhold

hvordan definere dere en alkoholiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person som drikker daglig? En som MÅ drikke hver helg? Eller en som drikker sjelden men drikker seg fra sans og samling hver gang det er fest? Meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange typer alkoholikere. Men når det går så langt at det går ut over familieforhold, økonomi, jobb, venner etc, vil jeg definere det som et stort problem. Har en onkel som er alkoholiker, men han drikker kun i helgene. Men da går det over alle støvleskaft. Drikker gjerne rundt og det er umulig å ha noe med han å gjøre.

Skrevet

Man har periode alkoholikere og "daglige" alkoholikere. En som drikker sjeldent og blir sørpa full ,har bare mangel på å stoppe evnen, vil ikke kalle h#n for alkoholiker av den grunn.

Det er mye rundt alkoholen som også definerer en alkoholiker ,som:

løgn

bedrag

bruker opp penger på alkohol

gjeld

ruinert

mister interesse for egen helse og utseende

sinna

deprimert

og listen kan fortsette i en evighet.

Skrevet

En som ikke greier å stoppe når han/hun har begynt..Trenger ikke bli snydens,- men bare fortsetter og fortsetter...."må" ha litt rus....

De som "Må ha" Hver helg,- enten fredag eller lørdag, eller begge dager..Selv om det bare er et glass..."Må" man ha det,- hvis ikke er kvelden/maten osv ødelagt,- så har de et problem....

Skrevet

Tja... godt spørsmål.

En der prioriterer alkoholen, kanskje?

Skrevet

Hvis en fortsetter å drikke alkohol i samme mengde eller mer til tross for gjentatte skadelige konsekvenser.

En liker ikke å diskutere rusproblemer, bagatelliser og skjuler drikkingen.

Det å drikke alkohol alene kan også være et tegn, smugdrikking. Det at en stadig må ha mer for å få samme virkning- toleranseutvikling.

Tenningsreaksjon- det at en ikke kan stoppe å drikke når en først begynner.

Skrevet

Vanskelig å svare på. Jeg har en mor som jeg anser som alkoholiker. Hun drikker ikke hver dag, men humøret er skikkelig på bånn når hun ikke drikker og hun er så selvsentrisk at det er helt utrolig. Alt sirkler rundt hennes akse. I helger og på helligdager er vel inntaket mer eller mindre konstant alt ettersom. Hun klarer ikke å stoppe når hun har satt igang. Kan vare flere dager.

Som noen nevnte over her, løgn, bedrag, depresjon, humørsvingninger, svirre rundt i sin egen galakse og kun se seg selv og alkoholen, ja osv osv.

Mange som drikker seg fra sans og samling hver gang det er fest, men er dette flere ganger i uken bør vel varsellampen ringe men dersom dette var en gang i mnd ville jeg ikke si at man er alkoholiker, bare ikke så flink til å stoppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...