Gå til innhold

10+1 og plutselig begynt å kaste opp


W82

Anbefalte innlegg

Jeg er 10+1, og har i dag tidlig kastet opp for første gang. Har vært en del kvalm siden starten, men ikke noe oppkast. Ble litt nervøs av dette. Har vært på ultralyd for en uke siden, og da var alt topp. Trøtthet og ømme bryster kommer og går slik det har gjort hele tiden. Noen som har non trøstende ord/lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og har vært en del kvalm siden uke 7, men ikke kastet opp. I uke 11 begynnte jeg og kaste opp alt jeg spiste å drakk, var da hos legen, og legen sa det ville gi seg. Og det gjorde det. :) Er nå i uke 12 og kaster ikke opp lenger :) Så tror ikke du trenger være redd :) Vet om flere som ikke er blitt dårlige før nærmere 3 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk 11 uker uten å "skjønne" at jeg var gravid. Men dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid så begynte jeg å spy...ikke ofte men har skjedd max 10 ganger nå på 2 uker. Dette er nok ikke noe å bekymre seg for, jeg gjør hvertfall ikke det. Forrige svagerskap spydde jeg mange ganger hver dag i 4 mnd, og det er jo også normalt. Det skjer så utolig mye med kroppen når man er gravid, og tror ikke vi skal uroe oss for mye over litt forskjellig ubehag. Men selvfølgelig ta ting seriøst hvis man virkelig er urolig!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke noe aa bekymre seg for! Jeg kastet opp tre ganger om dagen fire uker i strekk foer jeg fikk medisin. Jeg bor i Toronto og her gir de medisin istedet for a legge deg inn paa sykehus naar maten ikke sitter. Gikk til legen fordi jeg var bekymret for at babyen ikke skulle faa naeringen den trengte, men legen sa at babyen er som en "vampyr"... den tar det som trengs fra min kropp og det er jeg som kjenner meg svak... Jeg er fortsatt veldig kvalm men jeg er naa 13 uker saa kvalmen blir nok bedre om et par uker.

 

Jeg har hatt en spontabort foer, og tar kvalmen og oppkast som et tegn paa at alt er som det skal. Det sa legen her i Toronto! Kvalm betyr hormoner = kroppen jobber hardt med aa produsere en baby:_)

 

Lykke til!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten saa hjalp det med acupressure. Det er en punkt paa handleddene. Legg tre fingre over "rynkene" i handleddet, og press paa det punktet i 1 minutt. Gjor det tre ganger. Hjalp meg iallfall!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...