Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Er det noen som har erfaring om en fantastisk krem mot strekkmerker?:-) Tenker det er på tide å begynne med det snart...15+5! Hørt at hvetekimolje skal være bra...
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 strekkmerker er hormonelt, det er underhuden som sprekker. det er ingen krem som kan gjøre noe fra eller til, dessverre.men mange kremer gjør huden mer smidig og minre tørr, jeg brukte den kokoskremen fra Bodyshop og den var veldig deilig. Strekkmerker fikk jeg ikke, men trur ikke det var pga kremen. Min mor har 5 barn og ikke ett merke og har aldri smurt seg med noe. Men det skader aldri å prøve, man blir hvertfall ikke verre av å smøre seg:)
Birk blir bror! Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Jeg brukte hvetekimolje og en krem fra apoteket som er ment og redusere faren for strekkmerker, men magen min ser ut som et verdens kart... Har store kratere mange steder... Du må nok bare ta det du får gitt :-)
Birk blir bror! Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Man får trøste seg med at de blir seende bedre ut etter noen år
Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Nja, helt riktig at det er arvelig hvor mange/store strekkmerker man får MEN hvis du ser til at huden din er myk og smidig (og fyller på med mye vann fra insiden) så hjelper det selvsagt når den strekker seg alt ettersom magen vokser. Selv bruker jeg Svangerskapsolje fra Weleda. Syns det er deilig å smøre meg inn (eller la samboeren min smøre meg inn..) på kvelden som en koselig kveldsrutine. Inbiller meg også at det er hyggelig for babyn å føle den lette massasjen på magen. Det er utrolig deilig avslapping etter en lang dag i hvert fall! Et tips for alle som bruker denne oljen er å shoppe på seg et lager i Sverige ved evt harry-turer, er myyyye billigere der! På Life (helsekostbutikk) koster en flaske 179 SEK mot ca 249 NOK (som jeg har sett i hvert fall) i Norge. Jeg er halvveis nå og har brukt opp ca 1,5 flaske - ikke store kostnaden altså. Det er det i hvert fall verdt for å prøve å unngå "verdenskart" på mage, bryster og side...!
Gjest Umbilikus Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Jeg sverger til Boitherm sin strekkmerkekrem, den heter Biovergetures eller noe sånt (men bare spør etter strekkmerkekrem). Jeg har strekkmerker fra puberteten, og så det som uunngåelig at jeg kom til å få en hel haug nye merker da jeg var gravid sist, men fikk ikke et eneste (til tross for over 20 kg vektøkning). Så jeg bruker samme krem igjen, i alle fall.
Liv-mora Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Jeg tror kanskje jeg var litt dust i en desperat stund. Kjøpte en medisinsk krem kalt Strivectin som er mot strekkermeker for 1600 kroner i begynnelsen av svangerskapet. Er nå 24 uker på vei, og har egentlig ikke brukt den noe særlig ennå. Kanskje ikke noe rart, føles jo som å skulle smøre seg med gull. Sparer den til senere, men tror nå egentlig det var et sabla dårlig kjøp. I det daglige bruker jeg Bodyshops bodubutter, men hun på butikken sa at den med kakao er spesielt mot strekkmerker. Aner ikke hvorfor. Huden blir i hvertfall silkemyk.
Tea1 Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Hei.Jeg bruker Clarins body treatment oil,den er 100%planteoljer.Den koster 400,-men er veldig drøy.Har fått mange annbefalinger fra venner som har brukt den.
Mamma_til_isabella Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 Som flere her sier er strekkmerker hormonelt.Ingen ting man kan gjøre med de desverre.Kommer de så kommer de. Men du kan passe på å smøre deg godt så huden din er myk og smidig iallefall.Jeg sverger til a-crem:)
lucyliu Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Tenker også at det skader ikke å smøre litt, selv om jeg vet strekkmerkene er hormonelle... Men jeg er nøye på hva jeg smører meg med! Ønsker ingen skumle stoffer som kan påvirke babyen. De fleste er jo veldig nøye på dette når de velger produkter til baby etter at den er født. Body butter fra Bodyshop f.eks, inneholder cyclomethicone (eller hva det het), som er en miljøgift..... Advares mot av bl.a grønn hverdag, men ikke forbudt - enda.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Palmers massage cream ble ble best i test av Trinny and Susanna på tv....di der moteslavene!! :-)Ble testet av en haug med kvinner! Men som nevnt her, er det underhuden som sprekker, så den hindrer nok ikke at strekkmerkene kommer men var den beste å smøre på de strekkmerkene du evnt. får!!
MathildeC Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 Sykepleierne på sykehuset sa at det var helst yngre mødre som fikk strekkmerker, pga strammere hud.. vet ikke om dette stemmer, men jeg fikk ingen strekkmerker sist gang (32 år) så orker ikke smøre meg denne gangen heller.. noen fordeler har da vi "gamle" :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå