Sunnmøringen Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 2 timer etter jeg hadde drukket det forferdelige sukkervannet hadde jeg blodsukker på 7,4....Hva nå? Noen som vet referanseområdene for hva blodsukkeret BØR ligge på? FIkk ikke vite noe jeg...venter på brev i posten...
Mumsemams har født :) Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Da ligger du innfor normalen. Over 8 er tegn på diabetes/begynnende diabetes hvis du er gravid.
Mamma og lillegutt Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Se linken: http://www.lommelegen.no/321588/blodsukker Nivåer under 7,8 er ikke sukkersyke
Sunnmøringen Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2009 Ligger nå litt på grensa synes jeg da....men skal no bare være glad det ikke var høyere..
2prinsesserogbim Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Be de ta en ny om en stund da.. Men føreløbig skal du ikkje bekymre deg... Når eg hadde glukosebelastning under første svangerskap hadde eg 5,4 før og etter 2 timer hadde eg 8,4.. Så da hadde eg svangerskapsdiabetes, rett over grensa sa de.. Men eg ville nok tatt en ny om nåken veker for å vere litt tryggere... Allerede siden uke 10-12 ca er blodsukkeret mitt begynnt å tulle seg, har hatt opp til 9,3... håper på en glukosebelastning snart.. Målte det sist eg var hos legen og det var da 8,1 ca 3 timer etter mat så eg ligge nok på grensa, er vel berre spm om tid før eg får diagnosen igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå