Gå til innhold

Hvilken type smokk bruker dere?


Leer

Anbefalte innlegg

Jeg bruker NUK, det er fordi jeg tilfeldigvis kjøpte det før mini ble født. Er nysgjerrig på hva dere andre bruker? Jeg har en Mam som vi fikk i gratispakken fra apoteket, og han tar vel egentlig den også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mam-smokken fra apotekpakken er favoritten til gutten vår. Passer på den som om den skulle vært av gull. Mistet den for ei stund siden, og måtte da ut og kjøpe diverse andre typer. Fant ikke mam-smokker i silikon for 0-6 måneder i butikkene her, så prøvde mam i latex. Ingen suksess. Kjøpte avent i silikon som gikk an til nød, men som han hele tiden mister taket på. Kjøpte nuk som han etter hvert ble ganske fornøyd med, men vi begynte å lure på om han ikke var en "smokkeunge" siden han ofte ble mer hysterisk av å få smokken. Så fant vi den første mam-smokken igjen. Den hadde fått seg en runde i vaskemaskina inni sengetøyet og dukket opp når vi skulle skifte på senga igjen. Han tar den absolutt best, og både vi og han var fornøyd med at den dukket opp igjen, kan du tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla her bruker trøst smokker. fåes kjøpt på apoteke, men henger ikke ute i butikken så må spørr etter dem. de er også kalt for sykehussmokk.

hu tar også smokkene som vi fikk i rimi barnepakke men dem mister hun mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Nuk det har gått i her også. Mam vil han ikke ta. Andre merker har jeg ikke prøvt. Begynte med smokk når han var 3 dager og han tok den fint med en gang. Men har hatt er par omganger med smokkenekt, og det er ikke kjekt. Nå har han en sånn periode, og det er mye skriking, spesielt i forbindelse med soving. Hadde han tatt smokken hadde han roet seg fint. Så håper han bestemmer seg for å ta den igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du kjøpt mam-smokker i silikon for 0-6 måneder? FInner bare i latex eller for 4+, og de er nok litt for store enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker også trøst smokk til vår lillegutt. Han vil ikke ha noe annet. Hvis du bestiller de på nett, direkte fra levrandør, så blir det mye billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam-smokker i silikon 0-6 mnd. Begynte med Mam i latex, og har prøvd Avent og Nuk. Kjøpte i Sverige, mye billigere, og ellers på apotek og Rema1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er MAM silikon det går i her og. Vi har to typer av den og da, en som vi fikk i Rimi pakken som har rugler på tuppen, og en som er helt glatt. Det er stor forskjell på hvilken han tar, da han liker den med rugler aller best. Forrige uke var jeg ute og kjøpte to til av den, og fant de på apoteket. Prøvde to barnebutikker først, uten hell. Han tar også disney smokkene med Ole Brumm, Nasse Nøff etc. som jeg kjøpte på Barnevognhuset i Oslo, men ikke like bra som MAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...