Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

omsorgsabeid, hva menes med det? Jeg har vært hjemme i 1,5år med sønnen min. er det det som er omsorgsarbeid?

og om jeg har jobbet 5 timer per dag i 3,5år. 7timer er heltid, hvor mange prosent er 5timer da? huff er ikke flink til dette.

Jeg prøver å finne ut om jeg kan bruke 23/5-regelen for generell studiekompetanse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor gammal er sønnen din?? Du får så mange år som sønnen din er + det du har jobba. Er bare å søke for dei hjelper deg så gjerne!! Eg kom inn på høgskulen med 23/5 regelen, og dei ringte meg for eg hadde ikkje sendt med 5års biten.....søkte på nett nemelig.....så eg fikk brev i posten også ringte dei meg. Var veldig koselige og var så villige til at eg skulle fylle 5års kravet. Så er sønnen din 5år så holder det ;)

Skrevet

så lenge du har barn med bostedsadesse hos deg så går det som jobb. så har du et barn på 5 år så funker 23/5 regelen uten vanlig jobbing

for at det skal regnes som jobb så må du ha jobbet mer en 50% i mer en 6 måneder på et sted. så alle småjobber utgår hvorfor er 7 timer heltid? normal arbeidsdag er jo 7,5. får du betalt i lurnsjen? i tilfellet så må du renge 5 timer som din jobb og 7,5 som fulltid, siden du ikke har lunsj når du jobber 5 timer

7,5/5= 0.66 altså det utgjør 66 % jobb.

7/5 = 71% jobb

om de regner 66% ganger 3,5 er jeg usikker på, eller om de har noen annen form for utregning på det. men hadde du barn i løpet av disse årene så regnes jo de som fulltid, så da lønner det seg for deg og ta de som jobb

Skrevet

sønnen min er bare 19mndr. jeg skal gå hjemme til han er 2år og så har jeg jobbet deltid i 3,5år.

Skrevet

Men man må jo ha de allmenn fagene for å kunne gå under den regelen. kan ikke bare søke høgskule uten studiekompetanse med mindre man søker realkompetanse.

Eller misforstår jeg nå?

Skrevet

tenkte å ta de fagene. bare lurer på om jeg kommer under denne reglen så jeg kan ta de fagene. og kan man ta det over nettet?

Skrevet

ja du må ha fagene. jeg brukt 2 år på de 6 fagene, men jeg leser veldig dårlig pga dysleksi. så hadde jeg fungert normalt hadde jeg tatt dem på 1 år. da er jo barnet ditt 3 år og om de regner i % så har jo litt over 2 års jobb, med den stillingen, så da går det

Skrevet

du kan ta fagene over nett, det koster penger, og du må alikevel ha eksamen. eller du kan melde deg opp som privatist og bare ta eksamen. har du ikke fagene fra før kan du gå voksenopplæring i fylket ditt, de har ofte både kveld og dagundervisning og dette er helt gratis, da er det ikke sikkert du må opp til eksamen i en del fag

Skrevet

Du må ha generell studiekompetanse dvs realfaga. Og eg vil tru det er det samma som realkompetanse.....??

Trenger ikkje full studiekompetanse eller artium....!!!

Skrevet

med 23/5 regelen skal man ha

norsk, historie, matte, naturfag, samfunnsfag og engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...