Gå til innhold

hvor ofte går dere til kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg går lite til kontroll, trodde det var nå i slutten kontrollene skulle bli hyppigere? har vært en gang i mnd til jordmor. Er nå i uke 39, og det er 2 uker siden siste kontroll. skal først i neste uke, to dager før termin på ny kontroll. Er førstegangs, så vet lite om ting. har i det siste hatt hjertebank, og jeg sover omtrent hele dagen.

Har dopler (sånn vi hører hjertelyd med ) og den viste 160, er ikke det veldig høyt? begynner og bli bekymret, men vil ikke mase på jordmor heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hos fastlegen ca hver tredje uke, hos jordmor en gang i måneden. Nå skal jeg ttil fastlegen i morgen, og til jordmor på onsdag i påsken, så det blir interessant å se når de vil sette meg opp igjen - har termin 5. mai, dvs 5 uker igjen.

Jeg er også utrolig trøtt om dagen! Sover 12 timer om natta, og gjerne en time ekstra på ettermiddagen... Har stadig menssmerter neserst i magen og i korsryggen, og masse kynnere!

Skrevet

Fra uke 38 har jeg vært en gang i uken (er nå i uke 40). Tror det normalt er sånn ja, at man går en gang i uken fra ca uke 38. Hvis du er bekymret, syns jeg bare du skal ringe jordmor og be om å få komme inn for en sjekk. Bedre det, enn at du går rundt og bekymrer deg :-)

Lykke til videre !

Skrevet

Glemte å si, at før uke 38 var jeg hos legen min hver 2.uke. Og 160 i hjerteslag på fosteret er vel ikke kjempehøyt tror jeg. Hos min lille jente har det ligget på mellom 150 og 170 hele tiden, og siste kontroll på sykehuset fikk jeg beskjed om at hun er veldig frisk og fin. Så tror ikke 160 er så veldig høyt :-) Men som sagt i sted, bare "plag" jordmor du - det er jo det hun er der for ;-)

Skrevet

Jeg fikk vite av jordmor at det var normalt å gå til kontroll i uke 22, 28, 32, 36, 38 og 40. Så da er det vel en uke for mye mellom de to kontrollene dine, men så lenge det ikke er noe spesielt, er det vel ikke nødvendig med mer?! Men skjønner godt at du tenker litt på det...

Skrevet

Siden uke 38 har også jeg vært inne til kontroll hver uke. Før dette var jeg hos fastlegen ca hver 3. uke.

Skrevet

Får du ikke tak i jordmor går det vel kanskje an å ringe føden også?

Ikke vær redd for å mase, det er deg og babyen det handler om!!

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg er "bare" i uke 34 og det er allerede avtalt mellom jordmor og legen (går annenhver gang) at det blir hyppigere kontroller fremover.

Skal den 3.april for å sjekke blodtrykket og urin hos legen. Så er det jordmor to uker etter det, og lege to uker etter det igjen. Er så fornøyd med oppfølgingen jeg får som gravid :)

Hele svangerskapet har jeg vært vært minst èn gang i mnd. Slet med hypermesis så var lagt inn og fikk veldig med oppfølgning i første del av 2.tri.

Skrevet

fra uke 34 fikk jeg annenhver uke.. har kanskje mye å si på kapasitet til jm oxo..og selvfølgelig svangerskapet..jeg har vært mye plaget med vondt og tror jm ville følge meg opp annenhver uke nå..

Skrevet

Jeg gikk i uke 22, 29 (er i 31 nå), skal tilbake i 34 og 38. Så jeg har litt lenger mellom hver.. Går kun hos jordmor, og er 1ste gangs. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte oftere dersom alt er i orden!

Skrevet

fram til uke 35 har jeg vært på kontroll ca hver 6-8 uke.... i uke 35 hadde lillegutten min i maven ikke snudd seg enda...så nå skal jeg i uke 37 for å se om han har snudd seg.. om den ikke har det må jeg vel ltt oftere til kontroll for å finne ut hvordan vi skal føde..og for å følge ekstra nøye med foster.... hvis den er snudd er det vel hver 14 dag sa jordmor til meg sist.....

er det noe spesielt kan man jo alltid ringe og få ekstra kontroll da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...