Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som gikk på p piller (jasmin). Hun tok de hver dag til samme tid og hadde mensen som normalt hver mnd (på de hvite pillene)

Alt var sånn og si "normalt" men allikevel ble hun gravid uten å vite det. hun gikk sikkert 2 mnd på pillene uten å hvite at hun var gravid.. Er det farlig? Jeg går også på piller og er redd for at det samme skal skje med meg. Tar en fest i ny og ne og litt alkohol. Tenk hvis jeg skulle bli gravid og ikke vite om det?? Noen som tenker det samme? eller har hatt det samme problemet som venninnen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er alltid noen som blir gravide på p-piller selv om de tar til rett tid osv, sånn er det bare. Man kan ikke går rundt og stresse med det - i såfall får en bruk e kondom i tillegg for å ære helt sikker! Har man sex kan man bli gravid - ingen prevensjon er 100% sikker bortsett fra sterilisering eller avholdenhet.

Skrevet

ja jeg har hørt om ei som gikk mange mnd på pillen og visste at hun var gravid... gikk vel 5 mnd eller noe.. trodde det var noe annet galt med mage og tarm, hehe..

det gikk greit med henne og babyen!

det anbefales jo ikke og det skal jo unngås, men tror ikke det har de store innvirkningene i det store og hele... og uansett så var jo dette et ekstremt tilfelle da.. du vil sikkert ha en anelse før det har gått så lang tid... ikke bruks å mye erergi på det du..

Skrevet

eg har hatt samme problem som venninna di.. var på tidlige ul, pga eg var bekymret, men alt var normalt på ul. har ei jente på 2 år nå, helt frisk og fine :) hun får høre med legen sin hva hun/han sier. men det skjer mangen at dei blir gravide på p-piller.. sjeldent det går galt..

å det med at man kan bli gravide på p-piller har mangen faktorar.. viss man er dårlige i magen (diare,spysyken osv) er det ofte at pillen går rett gjennom eller kommer opp igjen før den har gjort sitt..

det går nok bra skal du se :) men bare si til ho at hun må snakke med legen sin om hun er bekymret, så får hun dei svara frå utdanna folk :)

Skrevet

Hei.

Jeg ble også gravid med Jasmin pillene, og fant ikke ut at jeg var gravid før etter ca 2 mnd... Hadde bare en rar mens i mellom som viste seg i etterkant å ha vært en festeblødning, tenkte jo ikke så mye over det da.

Mista for en mnd siden i uke 19, fosteret var ikke frisk. Har spurt både fastlgen og legene på sykhuset om p-pillene kan ha noe av årsaken, men det trodde de ikke. De mente at sjansen for det var minimal. Er jo veldig mange som blir gravid med pilla forstod jeg..

Skrevet

jeg også ble gravid på samme pilla som venninna di:) gikk veldig bra det, har en frisk og fin unge på snart to år:)

De som blir gravide på pilla får vel stortsett veldig friske og fine barn fordet, men jeg vet at jeg var veldig bekymret jeg også for at det skulle være noe galt med vesla.

Jeg hadde jo også hatt ei sikkelig fyllekule før jeg skjønte at jeg var gravid, og var selvfølgelig veldig bekymret for det også. Men legen sa til meg at hvis fosteret skulle tatt skade av det så tidlig i stadiet så hadde det vært stor fare for en spontanabort.

Jeg trur ikke du skal være så bekymret for at du skal gå gravid uten å vite det, det trur jeg bare vil gi det masse unødvenig stress.

Men du kan jo også bytte prevensjon som f.eks p-ring eller p-sprøyte så vet du at du ikke mister effekten hvis du f.eks skulle bli syk å få diare eller oppkast (slik som anonym over her sa). Selv om ingen prevensjon er 100% sikker, så har p-pilla en liten ulempe med at den å bli i systemet en liten stund for å funke, blir du dårlig og kaster opp kan det hende den fungerer mindre enn hensikten.

Skrevet

Jeg ble gravid med minipiller. Hadde vært løs i magen noen dager, og det gjorde utslaget. Det tok over en mnd før jeg oppdaget det. Symtomet var mensmurringer og ømme bryster uten at mensen kom... I mellomtiden hadde jeg feiret jul og kost meg med det flytende. Men siden jeg hadde vært løs i magen, og også kastet opp en natt, burde jeg beskyttet meg bedre, så jeg kan jo takke meg selv.

Så hvis du har dårlig mage, kaster opp, går på antibiotika, enkelte epelepsi-medisiner, kan det nedsette effekten.

Jeg hadde ikke brukt energi på å bekymre meg for å bli gravid hvis jeg visste jeg tok pillene i riktig tid, og ikke hadde dårlig mage. Da er de over 99% sikre. Kun hormonspiralen er sikrere.

Og nei, sterilisering er heller ikke 100% sikkert. I brosjyre jeg fikk på sykehuset da jeg vurderte det, står det oppgitt litt over 99%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...