Gjest Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Har lest litt på de forskjellige debattsidene og må si jeg er overrasket over hvor mange "sinnatagger" det er her inne. Hvorvidt man er ung mor, eldre førstegangsfødende, gravid som røyker eller ikke vet hvem som er far til barnet m.m... Det eneste dere alle tydeligvis har til felles er bitterhet og null aksept for kritiske spørsmål eller holdninger til valget dere har tatt. Jeg er ingen helgen, men jeg står for valgene jeg har tatt i livet mitt. Noe skulle jeg selvsagt hatt ugjort, men det er nå ikke slik livet fungerer. Og dersom noen går til angrep på meg for mine valg, meninger og holdninger føler jeg meg mere som en vinner når jeg kan svare saklig tilbake, kanskje til og med innrømme feilgrep, enn om jeg må bite hodet av vedkommende for å poengtere at jeg er uenig. Så istedet for å frese så veldig når folk tydelig skriver innlegg/svar som kun er ment som provokasjon hev dere over det og svar saklig. Det heter seg forresten at "det er menneskelig å falle, men djevelsk å bli liggende". Tror den er passende for oss alle! Håper også at dere med innbilt glorie kan være støttende i svarene deres når fortvilte gravide ber om råd. Ikke døm og umiddelbart be dem ta abort. (er jo ofte råd og veiledning de skriver at de vil ha, ikke giftige svar fra noen som tydeligvis er av den oppfatning at de selv er feilfrie og kun deres valg er moralske) Tviler sterkt på at dere alle ville gjort det dere råder dem til selv dersom dere befant dere i samme situasjon som flere av disse jentene/kvinnene er i. Forøvrig ønsker jeg alle her på forumet en fortsatt fin dag:-)
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Er nok en av sinnataggene som lar meg provosere jeg da. Ikke på alle forum, men der jeg går for å søke støtte og forståelse er jeg nok ganske hårsår når jeg får kommentarer som er ment for å provosere å kritisere uten fnugg av konstruktivitet. Innimellom brenner nok og glorien litt for kraftig når det f.eks diskuteres røyking under graviditet o.l Men stort sett prøver jeg å gi konstruktive tilbakemeldinger og skrive inlegg jeg kan stå for når jeg ikke er alt for hormonell... I dag har jeg en relativt god dag, så da ønsker jeg alle andre og en riktig god dag!
knøtta Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Tror bare at "mi liår å føkke" opp stemninga litt vett du, gildt når folk går rett på limpinnen, da blir det litt futt her inne på godt og vondt kan man vel si.
misscelia Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Så fint at det finnes noen med glorie på toppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå