Alle gode ting er 3:) Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg slet lenge med å bli gravid, i 1,5 år pga hormon ubalanse i kroppen. Prøvde tabletter for å få EL,men uten resultat. Løsningen kom da jeg opererte bort cyster på eggstokkene. Måneden etter ble jeg gravid! Fikk atpåtil tvillinger, de er nå nesten 12 uker. ''Problemet'' er at mannen min og jeg hadde planlagt at vi bare skulle ha 2 barn,selv om jeg hele tiden har sagt jeg vil ha minimum 2, max 3 barn. Hadde gledet meg til å ha flere pemisjoner,slik at den største kunne være hjemme istedet for i barnehage når nr 2 kom. Men siden vi fikk 2 på engang vil ikke mannen min ha flere barn. Jeg har fått 2, og er overlykkelig for det såklart, men kan godt tenke meg en liten en til om en stund.For så ille slitsomt med tvillinger er det tydeligvis ikke,siden jeg vil ha en til allerede:) Jeg bruker ikke p piller nå pga de fortsatt får litt morsmelk.Jeg har kjøpt kondomer, men mannen min vil ikke bruke det, og gjør ikke noe for å unngå at jeg kan bli gravid. Jeg vet ikke engang om jeg kan bli gravid flere ganger, men har sagt til mannen min at om jeg blir gravid igjen er det uaktuelt med abort, for det er en stor velsignelse for meg å bli gravid om jeg kan bli det igjen. Jeg har sagt til han at om han ikke vil bruke beskyttelse kan han risikere å bli pappa igjen. Er det dumt av meg å tenke som jeg gjør når jeg vet han ikke vil ha flere? han kan jo bare bruke beskyttelse? vet han hadde blitt like glad i en baby til som i de vi har om det skulle skjedd. Kanskje jeg bare skulle begynt på p pilla igjen så fort som mulig?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Skjønner deg veldig godt!!! Du har jo sagt klart ifra at dersom han ikke bruker beskyttelse kan han risikere å bli pappa igjen - man er alltid to om å lage barn. Dersom du skulle bli gravid (uplanlagt) blir jo ikke sjokket så stort dersom han ikke beskytter seg... og da kan han ikke komme til deg å klage - du har sagt klart ifra hvordan ståa er =) Du er jo ikke alene om å ta ansvar her... eller alene om å lage barn! Jeg ville ha tatt en alvorlig samtale med ham, sagt at du ikke går på noen som helst form for beskyttelse og at dersom han ikke vil ha noen flere barn må han beskytte seg. Dersom han ikke gjør det - er sjansen stor for at det blir flere barn, sånn er det bare. Snakk ordentlig sammen, kanskje dere heller kan vente litt med å få flere? Jeg prøvde å overtale mannen min i fra sommeren 2006 og helt til sommeren 2008 før han endelig gikk med på å prøve å få flere barn. Vi har en datter på litt over 3 år sammen nå. Da vi endelig begynte å prøve - tok det 6 mnd før jeg ble gravid - deretter mistet jeg nå mine tvillinger i uke 12. Det var ett stort sjokk - trodde alt var bra, skulle på en vanlig rutinekontroll med UL, så sjokket var jo ekstra stort!! Ifølge gyn på sykehuset sluttet de bare å vokse i uke 6, kroppen min fattet ikke at noe var galt i det hele tatt. Symptomer, fostersekkene, morkake og livmor hadde fortsatt å vokse som normalt, så jeg har gått med to små døde spirer i magen i så mange uker, sykt altså... Nå er vi tilbake til start igjen, prøver igjen, jeg vil absolutt ha flere barn - det er ikke alltid at ting går som man har planlagt - men snakk om det og få til en enighet, om dere kan ta opp igjen spørsmålet om 6 mnd eller lignende... kanskje han bare trenger litt tid, men ikke vent for lenge heller - man vet jo aldri hva som kan skje =) Ønsker deg bare lykke, lykke til og kos deg med de små tvillingene dine =) Stoooor klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå