Gå til innhold

Hvor lenge etter EL skal mensen egentlig komme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner godt når jeg har EL, og hadde i tillegg EL slim fre-søn for 2 helger siden. Tipper EL var ca lørdag. Tidligere, når jeg har gått på minipille, har jeg hatt EL ca dag 10 og mensen dag 24. Nå er jeg litt usikker på første dag i siste mens, men tror det var ca 2. mars (kan stemme omtrent med EL 14. mars da).

Tok en test på fredag etter å ha hatt en del symptomer (innbilte...?), som var helt negativ. Fortsatt ikke fått mensen, nå ca 16 dager etter EL. Kan jo ha vært jeg har testet for tidlig (med CB, som kan brukes inntil 4 dgr før mensen).

Hvor lenge kan det egentlig gå mellom EL og mens? Trodde det kanskje var maks 14 dgr jeg, og at de som har lange sykluser da får EL seint, men mensen ca 14 dager etter det.

Kanskje det fortsatt er håp om en spire?

Noen som vil svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei vi sitter i samme situasjon og det er jo litt spennende også!

jeg skulle hatt mensen i går da det hadde gått 15 dager etter eggløsning(første positive test) den varte nok bare fra natt til søndagen og mandag for testen var negativ på tirsdag,men tok blodprøve i tillegg å fikk bekreftet at eggløsning hadde vært tilstede!

så nå i disse dager er jeg veldig spent! har hørt at det er alt fra 10-18 dager som er normalt å kunne forvente mens etter EL.

14 dager er liksom gjennomsnittet,men kan ta litt lengre tid! er på dag 16 idag har hatt en lavere temp idag så frykter at mensen kommer allikevel, noe som er så kjedelig da jeg har hatt masse murringer og følt meg rett og slett gravid! Håper tanta holder seg borte!

beklager for ett veldig langt svar,men har så mye på hjertet om dagen da jeg venter i spenning selv!

Skrevet

TR trenger ikke komme 14 dager etter EL, det kommer an på sykluslengde. Vanligvis er det vanlig med EL-smerter litt før selve eggløsningen, så kanskje du har hatt EL litt senere enn du tror og at du dermed har testet litt tidlig? Hvis du har f.eks. 31 dagers syklus er det vanlig å få TR 16 dager etter EL.

Et tankeeksperiment: Hvis f.eks EL var mandag-tirsdag venter du kanskje ikke TR før onsdag-torsdag og dermed var test fredag for tidlig og du kan fremdeles være gravid. En test onsdag/torsdag bør i så tilfelle gi svar.

Skrevet

Lutealfasen kommer ikke an på sykluslengde. Det ideele er en lutealfase på 14 dager, men +/- et par dager er også vanlig.

Les mer om dette her: http://www.pernille.info/lutealfase.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...