*inepetrine* Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Tenkte jeg skulle lage det til midag i dag
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 hva slags pai kunne dutenkt deg og lage hvilke type ingredienser ?
BarnNr.4 :) Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har bare brukt å kjøpe sånn pulver man blander ut med vann så man får en paideig, så blander du egg og matfløte, så har jeg brukt å ha oppi brokkoli, mør, pølsebiter og ost på toppen godt nåkk for meg
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 her er min favoritt Maispai Bunn: 3dl mel 3ss vann 125g smør 1ss basilikum 1/2 ts salt klemmes uti smurt form og stikkes noen gaffel hull i, settes i ovnen på 150 grader C i 15 min. fyll: 3-5 egg 3.5 dl melk 1, 1/2 ss basilikum salt/ troco ost 1 boks mais helles over bunnenog settes i ovnen på 150 grader C til den er ferdig ca 20 min.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 glemte å siat den bør serveres med en skikkelig salat til. men den har jo ikke så mye annet en ot egg og mais i seg da men det er bare å velge andre grønsaker og gjærne litt kjøtt oppi blir likegodt det.
Tidemann Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 kanskje ikke den pai typen du tenkte på,men denne elsker ungene mine til middag: kok opp en pose med fryste gr.saker, lag to pakker vanlig potetmos, stek en pk kjøttdeig som du kan krydre etter din egen smak(gjerne med litt løk i) legg gr.sakene i bunnen av en ildfast form,deretter kjøttdeigen oppå der. potetmosen "smører" du på toppen og dette gratinees på ca 200 grader i tyve til tretti minutter,noen liker ost på toppen:) mens den gratineres har du tid til å dekke bordet og ta oppvasken med grytene:)
Spaniella Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Pai: 3 dl hvetemel 125 g smør 3-4 ss kaldt vann (eller butterdeig, hvis du ikke gidder å lage selv) Fyll: 175 g creme fraiche 3-4 egg 1 chevre frå Haukeli Vellagret gulost/gruyére/cheddar, revet Melk 1 løk Timian eller oregano Sopp Trøffelolje Forstek paibunnen. Stek løk og sopp. Ha litt trøffelolje over og ha grønnsakene i paiskallet. Bland Creme fraiche, egg og revet ost med litt chevre. Melk hvis røren blir for tykk. Hell over grønnsakene. Strø chevrebiter og urter over. Stek i ca 30-45 minutter ved 200 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå