Gå til innhold

huff


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

i det siste så har jeg fått utrolig vondt i ryggen og hele kroppen, smerten er værst om natten og jeg går egentlig bare rundt og rundt i huset og griner...det er så vondt, jeg har fått sterke smertestillende av legen, men de kan jeg ikke ta mer, da det bare var for en kort periode så jeg skulle samle litt krefter...

nå har jeg så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...jeg er alene med en 2 åring som gjør at jeg ikke får slappet av når jeg har behov for det, nå har jeg begynt å få sterke kynnere...mest når jeg stresser og går langt, føler det presser nedover, skal til legen for en vurdering...

 

noen som har opplevd å ha det så ille?...jeg er 34+3

hva gjorde legen med dere? noen råd?

 

hilsen sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei du! Håper du har det litt bedre nå? Hørtes ikke så greit ut? Må være ganske stressende med en toåring å passe på alene. Jeg har ikke smerter som du har, men er ganske avhengig av at pappa'n stiller opp mye og tar seg av gutten vår på 1,5 år og gjør mye av det praktiske i huset (selv om han er sliten etter jobb). Mine eneste råd til deg er at du nå den siste tiden mobiliserer hele nettverket ditt til å komme hjem til deg å avlaste deg slik at du kan konsentrere deg om å slappe av. Er det noen besteforeldre som stiller opp? Gode venninner? Naboer? Det er ingen grunn til at vi skal være "helter" og klare alt selv - det er ingen premie å hente om vi klarer det. Bedre å gi beskjed til omgivelsene at man er sliten og faktisk trenger hjelp. Ang. smerter tenker jeg flere alternativer; avlastning og avslapningsøvelser. Avlastning i form av krykker o.l om det er bekkenløsning du har + avlastning hjemme med husarbeid og barn + evt. sykemelding om du ikke allerede er det. Avslapningsøvelser om du liker sånne ting. Trenger ikke være så avansert. Rolig musikk og puste rolig. Ikke nødvendig å lese en bok om meditasjon eller begynne med yoga. Kanskje slapper du best av om du får lese en god bok, skravle med noen gode venninner eller gått en rolig tur? Disse tingene kan bidra til å dempe smerter i første omgang og at du klarer å "leve med" smertene. Fint at du prater med legen din om det! Smertestillende er dessverre litt fyfy i svangerskapet. Morfin er ikke så heldig for babyen (som i Paralgin Forte), men Paracet er det lov å ta. Likevel, medikamenter fjerner ikke årsaken til smertene. Jeg håper virkelig det går bedre med deg nå! Skriv gjerne en oppdatering :) Lykke til i innspurten!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det som deg tidligere, men ble anbefalt å gå til kiropraktor. Er i utgangspunktet ikke særlig fan av kiropraktor, men hadde det så vondt at jeg var villig til å prøve alt. Og det hjalp helt utrolig!

Gikk selv til www.bekkenogbarn.no

 

Fikk anbefalt dem av ei venninne som det også hadde hjulpet å bli "knekt". De er spesialister på nettopp bekken og barn, men du kan sikkert gå til andre også - vet ikke hvor i landet du holder til.

 

Det var ikke vondt å bli "knekt" bare en litt ekkel lyd. Ble bedre etter 1 behandling, men hadde 3 oppfølgingsbehandlinger.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...