Gå til innhold

Halsbrann!! Hva hjelper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt første anfall av halsbrann igår da jeg skulle legge meg. Fysj, så vemmelig..

Hva gjør man for å unngå det da?

Drakk brus igår for første gang i svangerskapet, kan det ha hatt noe med det å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av apotekprodukter syns jeg flytende gaviscon er best, men i nøden kan en rå gulrot hjelpe mye! Hva som utløser halsbrann kan være mye.Brus, kaffe, te, sterk mat osv.Det handler vel mest om slappere muskulatur generellt pga relaxin hormonet.Lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk blir svakere samt presset på magesekken øker pga barnet.Så det skal godt gjøres å unngå halsbrann gjennom et sv.skap.

Skrevet

ja, jeg får veldig halsbrann av brus...

det som hjelper meg er melk...jeg er ikke så glad i vanlig melk så jeg drikker også sjoklademelk og det hjelper også

ellers har jeg fått noe på apoteket,noe tyggetabletter som hjelper litt der og da, husker ikke hva de heter, mne de på apoteket vet ;)

ellers må jeg holde meg unna juice,saft, brus og sånne ting...

Skrevet

Lovehearts :)

Skrevet

AGURK!

Det har vært min reddende engel siden desember. Har rett og slett bare knasket en bit hver gang halsbrannen har meldt seg - spesielt da jeg skal legge meg, og vips - borte!

Verdt et forsøk kanskje? :)

Skrevet

Ingenting av det over har hjulpet meg... lovehearts funket helt i starten, men etterhvert som halsbrannen ble verre funker hverken dette eller gaviscon. Det ENESTE som funker på meg nå er tyggetabletter som heter Link - fås på apoteket. Brukte disse i forrige svangerskap også, og jeg har virkelig prøvd alt annet. Anbefales!

Skrevet

Prøv med en neve mandler eller en gulrot. Virker på meg :)

Skrevet

Samarin hjelper umiddelbart (fås i vanlig butikk), men det er mye salt i det, så begrens det til et glass eller to om dagen.

Skrevet

var plaget en stund med halsbrann, syns ingenting hjalp utenom. tru det eller ei disse sukkertøyene LOVEHEARTS!:D

Skrevet

Jeg kjøper Link tabletter på apoteket. De hjelper meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...