Gå til innhold

Påsken=overtid. Får da ingen oppfølging. Flere i samme situasjon?


*inepetrine*

Anbefalte innlegg

Jeg har termin neste helg og skal til kontroll hos jordmor på fredag. samme dag stater påsken og da har både helsestasjon og legekontoret stengt. Dvs at dersom jeg ikke føder til termin vil jeg gå på overtid 2 uker uten kontroll/ oppfølging og blir da sendt rett på overtidkontroll på sykehuset etter 2 uker. Jeg er førstegangsfødene og kanskje litt hysterisk, men jeg synes det er betryggende å komme jevnlig til kontroll for å sjekke hjertelyd, kunne henvende meg med spm osv nå helt på slutten. Noen andre som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 10. april. Jeg har time hos jordmor i morgen og legen min tirsdag 07. april. I påska skulle jeg på kontroller på sykehuset sa legen min...om jeg ikke fødte før jeg skulle på kontroll hos han 07. april, så skulle han ringe sykehuset og avtale nærmere hvordan man gjør dette. Så du kan jo høre om ikke no sånt gjelder for deg også? Er alt for lenge å gå 14 dager over termin uten en eneste kontroll syns jeg!! Jeg er andregangs...fødte 13 dager over termin sist, og da mener jeg å huske at jeg var til kontroll annahver dag når jeg hadde gått 40 uker og 2 dager...

 

Det blir litt tungvindt for min del da...har ca 45 min + til sykehuset og om jeg skal inn dit annahver dag for kontroll blir det mye kjøring:) men...bedre det enn å ikke bli sjekket syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin til lørdag, altså 4.april. Skal på kontroll til jordmor førstkommende onsdag og legen ga beskjed at dersom jeg ikke hadde født før fredag 3.april måtte jeg ringe til han slik at han kunne bestille time til kontroll på sykehuset. Alle leger har også noen som har vakt i påska, så legen min sa at jeg kunne velge om jeg ville gå til vakthavende lege eller til sykehuset. Siden vakthavende lege der jeg bor er en mann på 65år som fremdeles lever i forrige århundre (han har ikke data på kontoret og er veldig gammeldags) så valgte jeg sykehuset. Får håpe det ikke blir nødvendig med overtidskontroller da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tilhører egentlig Mars-klubben men tror nok jeg må melde meg inn her.. Du skal IKKE gå så lenge uten kontroll så langt i svangerskapet. Jeg skulle i dag få time hos legen min da jeg er 2 dager på overtid, men det var umulig å få time så jeg ringte heller føden som tok i mot meg på timen. Det var bare å komme dit og dem undersøkte meg og sjekket at alt var bra c",) Det kan helt sikkert du også gjøre, jeg skal føde på Gjøvik men vil jo tro at dem er ganske greie å ha med å gjøre på andre fødeavdelinger også. Du kan jo uansett ringe fødeavdelingen selv å forklare problemet så hjelper dem deg helt sikkert.. Masse lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt termin lørdag den 4, og var på siste kontroll før påska den 3. Jeg fikk ikke komme til kontroll på føden på ullevål, så da blir neste kontroll hos egen lege tirsdag etter påske, altså 11 dager etter siste kontroll. Er det for lenge mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Jeg er 9 dager på overtid.. Var på sjekk på føde poliklinikk i dag, for helsestasjonen er stengt. Fra i dag er føde poliklinikk også stengt, så på lørdag skal jeg på Føden på kontroll. Så det er meningen at vi skal sjekkes selv om det er helligdager. Men det er vel bare på mye overtid at man sjekkes så ofte som meg. Jeg føler at jeg blir godt tatt vare på, men det varierer sikkert fra kommune til kommune.

 

Er du bekymret så skal de ta deg inn på Føden uansett, så bare ring og mas :)

 

Pga av helligdagene blir jeg ikke satt i gang før uke 42+3, for det er lav bemanning i påska. Så håper babyen snart finner ut at den skal komme ut på egenhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...