Gå til innhold

Til dere som har fire barn eller mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tre store barn, 4670g, 4470g og sistemann var 5000g. Jordmor på rutineultralyd mente nå at jeg sannsynligvis vil få et barn som er mindre enn mitt største barn, altså under 5 kg. Håper virkelig hun har rett, men mitt SF-mål er skyhøyt så det blir nok en sværing denne gangen også.

Hvor store barn har du fått, og var nr 4 mindre enn den største??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-)

Her var det første barnet som var det største hittill!

Jenta veide 3960 g og 53 cm.

Gutt nr.1 veide 3710 g og 49 cm.

Gutt nr.2 veide 3350 g og 50 cm.

Gutt nr.3 veide 3230 g og 49 cm.

Lurer svært på om denne jeg har i magen blir større enn de 3 siste, for jeg er så absolutt større denne gangen, mer lik som da jeg gikk med eldstejenta!

Lykke til! :-)

Skrevet

Takk for svar:-) Dine barn er jo passelige i størrelse da. Kjekt å se at barnas vekt ikke nødvendigvis øker for hver gang. Blir spennende med nr 5 da:-)

I dag var jeg til jordmor, og hun mente at jeg slettes ikke var så veldig stor. Ligger akkurat på den øverste streken på SF-målet. Men siden jeg har fått store barn skal hun henvise meg til UL 2-4 uker før termin for vektestimering. Hun mener det er best at fødselen blir satt i gang før tiden om det ligger an til å bli et stort barn igjen. Hadde ingen vansker med den siste fødselen tross 5 kg tung baby, men det er kanskje bedre med mindre barn da, mht skader nedentil m.m. Spennende med ekstra UL i alle fall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...