pandabjørn Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 I går fikk jeg greie på at når man er gift så blir foreldrefradraget delt ¨på begge to...dette kommer til å skje til neste år siden vi gifta oss i juni 08...det er jeg som betaler barnehagen og da synes jeg det er mest riktig at det er jeg som får fradraget, mannen min kommer sikkert å være enig så da må vi sikkert forandre på ligningen hvert år fremover.. hvordan er det hos dere? hvem betaler barnehagen? og hvis det er du som bare betaler deler dere på fradragene eller får du hele fradraget??
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 For å være pirkete er det jeg som betaler barnehagen, men fradraget deles. Vi har felles økonomi..
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Her betaler begge barnehagen, og det man evt får igjen på skatten generelt går til begge. Vi giftet oss aug 08. Foreldrefradraget sto i år på mannen min, men ellers alt lån står på meg - selv om vi har bedt om å dele lån osv. Fått inntrykk at de gjør det slik at de ligner der det lønner seg mest. Hvis du skjønner. Men nå som dere er gift, deler dere ikke evt penger dere får igjen på skatten??
pandabjørn Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2009 vi har delt privat øknomi, men felles regningskonto/matkonto...
Soleie m/3 gull :) Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 jeg betaler , men vi deler fradaget. Vi har felles økonomi så kunne aldri falt meg inn å kreve noen som helst penger for noe.
pandabjørn Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2009 nei vi deler ikke det vi får igjen på skatten.....siden vi har delt økønomi.. vi har vært vårt lån også....... jeg får igjen 13000 og mannen 15000 så det er jo ikke så mye som skiller...
Vinden blåser Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 den som betaler mest skatt får fradraget sist gang betalte jeg barnehagen,men hans fikk fradragene. i år betaler han,men han skal nok få fradragene nå og er flisespikkeri her i huset hvem som får det.. pengene går til familien uansett
Arb.ledig husmor Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Eg fikk vite av de på skattekontoret at det lønte seg å ta fradraget på den som tjente mest av meg og mannen min.. så her kommer det nok t å stå på mannen min.. Vi deler økonomi, men bhg blir trekt fra en konto i mitt navn.. men eg vil ikke si at eg betaler bhg for det...
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Hvis det ikke er noe problem å få foreldrefradraget på deg framover, så ville jeg tatt telefonen og ordnet det. Hovedsaken hos oss på hvorfor vi deler det vi får igjen på skatten er fordi vi har felles lån. Og siden de da alltid legger alt på meg, får jeg mye igjen, og han litt baksmell som regel. Da deler vi likt og bruker mine til overs på baksmellen hans.. =) Vi har også felles regningskonto, men hver vår konto for det som blir igjen hver mnd. =)
olla Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 jeg betaler, men fradraget deles. Han betaler MYE mer enn meg, da han tjener mer enn meg, og føler det er helt naturlig å dele, ikke tenkt tanken på noe annet.
Sånn kan det gå Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 Hos oss er det slik at barnehagebetalingen går ut av den store potten og fradraget kommer den store potten til gode. "Hvem/hva/hvor" på papirene spiller ingen rolle for vår del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå