Gå til innhold

Hvor lenge bør en vente med å reise langt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg lurer på hvor lenge man bør vente til man kan reise med spedbarn/baby på ferie i Norge. da tenker jeg kjøring i bil med kombinering av småferger , hvor langt er max på slike turer tro?

vi tenkte en tur på 12-16 timer engang og en annen reise på 24 timer.

her er det bil og båt. 5-7 ferger på ca 3,5 timer...resten med bil.

å når bør man vente med fly (1,5timer), tog (2 timer) og ferge på samme reise (i norge)?

5 timer totalt uten venting ca.

jeg lurer rett å slett på om spedbarn/baby tåler slike påkjenninger egentlig ?? noen sier vi kan selv om ungen er 1 mnd...men er det ikke drøyt!!

bør ikke under 6 mnd eller?

blir så forvirra av folk heh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Sånne ting tror jeg at man bare må vurdere selv utfra hvordan man er og hvordan barnet er. Hvordan er barnet deres? Rolig og sover mye? Hvordan er formen din, er du frisk og har energi til å reise?

Vi reiste og besøkte familie i Sverige da snuppa vår var 4 uker gammel. Det var en biltur på cirka 6 timer hver vei og vi hadde mange stopp underveis for amming, stell og kos. Snuppa tok det helt fint og sov for det meste i bilen.

Da hun var 4 mnd gammel reiste vi til Thailand og var borte i 1 mnd. Flyreise på 14 timer og alt gikk helt supert. Vi hadde en fantastisk tur alle sammen!

Å ta fly og ferge er ikke noe problem for friske spedbarn over 6 uker og hvis du ammer så har du jo fersk melk tilgjengelig hvorsomhelst!

Ikke bry deg så mye om andres meninger, det er din baby og din kropp og dere bestemmer hvor dere kan reise!

Skrevet

tusen takk for svar.

ja det er sant. det kommer jo ann på formen til meg og den lille osv. og å bry seg om andre er det noe en ikke børe gjøre ja.

så får se hva det blir til.

:)

Skrevet

Er også enig me ho over. Første gang vi reiste med vår (ca 10 timer til sammen, tog, buss, tog fly buss..) var han 2,5 mnd. Da husker jeg vi sa at det var litt godt at vi hadde venta såpass slik at vi var blitt flinkere til å lese han. Altså til å se om han var sulten eller trøtt osv. Men, han hadde kolikk og jeg tror at man normalt finner ut av sånt litt raskere..

Skrevet

takk for svar :D

ja sant dte du sier. da blir det venting minst 3 mnd etter fødsel.

klart en bør jo kjenne barnet sitt osv , for da blir det jo enklere på tur også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...