Gå til innhold

Dere som har hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått hull i ørene nå som voksen. Jeg er meget allergisk mot det meste men har nå funnet noe jeg kan bruke. Det er snart 1 år siden jeg tok hull i ørene. Det tok vel ca 8 mnd før de sluttet helt å veske, så har nok reagert litt likevel. Nå er hullene helt grodd og jeg lurer på om det nå vil være hull for alltid eller må man ha i øredobber med jevne mellomrom?

Har ikke turt å ligge uten øredobber på natten før i går og det gikk bare bra, men fersk som jeg er så lurer jeg på om de gror dersom man går dagesvis uten noe i ørene?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Det lurer jeg også på! Noen som vet?

Skrevet

De gror jo igjen etter hvert, men noen dager uten kan muligens gå. Men når det er ferskt, ville ikke jeg ha gått mange dager uten nei, veldig vondt å presse gjennom øredobber når det har begynnt å grodd.

Har selv hatt hull i ørene i over 10 år, men går ikke uten i frykt for at det skal gro igjen, igjen.

Skrevet

hei, jeg tok hull i ørene som barn, og gjorde som dere, lå med øredobber om natten lenge.

men etter at de var grodd gikk jeg uten to tre uker uten problem. men anbefaler å putte i øredobber med jevne mellomrom, for jeg opplever at det kan bli vondt hvis det er svært lenge siden sist.

spesielt om de første jeg har i er bunadsøredobber eller andre som er tunge, eller litt annerledes form på.

litt kronglete, men prøvde å gi et svar:)

Skrevet

Hvor fort det gror igjen er jeg usikker på, men det du kan gjøre er jo å "rense"hulllet iblandt, altså bare stikke inn øredobben en tur. Da vil du jo uansett holde hullet åpent i tillegg til å få bort smuss som ofte legger seg inni.

Dette gjorde jeg med navle piercingen min under siste svangerskap. Var også redd for at det skulle gro igjen om jeg gikk for lenge uten ringen, men var ubehagelig(de siste mnd) å ha den på.Så derfor renset jeg hullet med ringen innimellom.

Tror uansett ikke hullet vil gro igjen bare på noen dager, men om det er snakk om mange uker så kan det vel bli litt værre...

Uansett lykke til :)

Skrevet

Jeg er også allergisk mot det meste. Har hatt hull i ørene siden jeg var 7år, men allergien kom i "voksen" alder (les rundt 18år).

Jeg har aldri vært noe flink til å gå med øredobber. Det er fint, men tidligre spilte jeg håndball, og siden man ikke får spille med dobber i, var det mest praktisk og gå uten-så jeg ikke skulle miste dem.

Senere fikk jeg jo allergi, og det har gjort at jeg kun har øredobber i ørene ved VELDIG VELDIG staselige anledninger.

Har avhver til en liten "hinne" i det ene hullet-men det virker mest som puss. Er ikke noe følelse i denne hinnen så jeg "stikker" den opp med dobben.

Men dette skjer kun hvis det tar ET-ÅRS-TID siden sist jeg brukte dem altså!

Skrevet

Takk for svar, da tror jeg at jeg trygt kan begynne å sove uten øredobber på natten etterhvert så får jeg heller sette de inn på dagene. Har ikke følt for å begynne på nytt siden det har gitt meg så mye hodebry :)

Skrevet

Har hatt hull siden jeg var elleve.i begynnelsen var de i tre mnd i strekk for at de ikke skulle gro igjen.jeg har egentlig bare hatt trøbbel pga betennelse.tåler hverken gull,solv eller hva det måtte være! så bruker bare i helt spesielle anledninger. det er svært sjeldent,når jeg da tar de gjennom glir de ikke rett i,det er litt motstand.men det er ikke vondt! så tror aldri de gror ordentlig igjen nei....

Skrevet

Hvis du går på ei piercingsjappe så selger dei div. allergi"frie" ringer og sånn. Komme ikkje på ka alt hette akkurat nå men..

Men eg kan ikkje sove uten ringer i ørene i mer enn kanskje 3 netter...då e det svæææært vanskelig å få dei inn igjen..hatt hull i 15 år vel sånn ca. Noen gror fortere enn andre :P

Skrevet

jeg tok hull i ørene når jeg var barn så vet ikke helt hvordan det var rett etter at de grodde. men nå bruker jeg nesten aldri øredobber, kan gå mnd i mellom hver gang. og mine gror ikke igjen i alle fall.

Skrevet

Hullene gror ikke hos meg...

Jeg tok hull i ørene da jeg var 7 eller 8 år, og da jeg var 13-14 tok jeg enda et hull i ene øreflippen og to litt lenger oppe i brusken. Da jeg var 18 tok jeg navlepiercing også.

Hullene bare gror ikke! Jeg bruker svært sjelden øredobber, kanskje bare en gang i året, med de som hører til bunaden. Og navlepiercingen tok jeg ut i fjor høst da magen begynte å vokse, men jeg kan enda sette den inn igjen om jeg vil. Har gått uten i snart et halvt år.

Men de første årene med hull så gikk jeg jo med noe i de hele tiden omtrent. I perioder sov jeg med de også, men fikk vondt bak ørene til slutt. Så om du nylig har tatt hullene så ville jeg nok ha gått med noe i store deler av tiden i en stund framover. Du må nesten bare føle på det selv. Jeg er forresten også allergisk, men bare mot nikkel, så jeg kan bruke gull og sølv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...