Gå til innhold

Dette med å komentere pene/stygge navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke noe om det jeg, for jeg mener navn er noe personlig, og at det blir stilt spørsmål her inne om ett navn her inne og mange komenterer at "nei dette er ett forferdelig stygt navn" og da sitter det kanskje noen som heter det selv eller barn som heter det som blir såret.

Alle har hver sin smak ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg skjønner hvor du vil. Men når folk spør om andres mening, så kan de heller ikke bli sure om noen synes det er stygt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt enig med deg!

vi har valgt et fint navn til vår sønn, oppkalt etter sin oldefar... en av mine venner presterte faktisk å si "kutt ut'a, dere kan ikke kalle han DET?? jaja, hver sin smak".... ???

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Greit, nå misforsto jeg... jeg spurte aldri om hva andre syntes (eller, jo, her inne en gang, men fikk bare positiv feedback)

Går ann å svare at det ikke er min smak, men å si "nei, fyy det er stygt"... på kanten!

Skrevet

Eg svarar på slike trådar og eg svarar det eg meiner om navna, nå har det seg slik at det skal ganske masse til før eg syns eit navn er stygt......

Det er heller slik at det ikkje er opp mi gate, el ikkje min smak osv. Og eg forventar faktisk ikkje at alle skal syns at navna på mine barn er noko av det nydligaste osv. Faktisk så var det ein gong her som syns at navnet til jenta mi var litt som ei gammal tante ;)

Det eg er uenig med HI med er at hvis ein spør her så får ein ærlige svar!! Er noko anna når familie og venner svarer noko slikt...... Og folk her inne svarer det dei meiner eller kanskje for å provosere litt..???

Eg hadde ikkje blitt såra eller lei meg hvis nokon hadde sagt det til mitt, mannen min eller ungane mine sine navn, det er mennesker som eg ikkje har noko forhold til her inne, kvifor skal nå eg bry meg om deiras meining???

Skrevet

Den som spør må tåle å få svar ja, men det kan være at noen som leser tråden som synes det er litt kjipt at "alle" synes at navnet deres er stygt!

Mener ikke at folk ikke kan mene det om ett navn, men at man kanskje ikke trenger å si alt høyt, og tenke litt på hvordan man formulerer seg!

Skrevet

Skrev akkurat et lignende innlegg om dette på anonymforum, så jeg er helt enig. helt ok å ikke like navn, men unødvendig å si at de er stygge, fæle osv.

Selv blir jeg ikke såret, men irritert og oppgitt, spesielt dersom man ikke har bedt om en mening og noen kommer med noe negativt likevel.

Skrevet

jeg svarer ofte, men kun med liker, liker ikke. Det er helt forskjellig dette med navn, ofte et navn er nydelig, men du kjenner en som heter det og som du ikke liker, og da blir det ikke fint for deg.

Men å si at det er skikkelig stygt, det synst jeg ikke noe om, liker/liker ikke er MYE bedre!

Skrevet

Synes uansett slike navnetråder er litt tullete. Man vet da selv om man liker eller ikke liker et navn. Burde ikke være nødvendig å høre alle andres mening om det.

Skrevet

Spør noen hva folk synes om navnet, bør de tåle tilbakemeldingene.

Er man så sart at man blir lei seg om noen på internett synes lille Bob-Hannosander har et horribelt navn, bør man unngå å lese "Hva synes dere om navnet"-trådene.

At alle har hver sin smak er ganske åpenbart, men når du faktisk spør om andres smak kan det jo fort tenkes at den tilsier noe veldig annet enn din egen.

Skrevet

Jeg er enig med pila.

Synes forøvrig folk burde lese hva det spørres om, og ikke legge ut om sine meninger om navnet hvis man f.eks etterlyser forslag til et andrenavn og ikke meninger om navnet.

Kommentarer som "det er barnemishandling å gi barnet det eller det navnet" synes jeg faktisk er mye verre enn å kalle et navn stygt.

Skrevet

Når noen legger ut et slik tråd, er det opplagt at noen ikke kommer til å like navnet - uansett hva det er. Da må man tåle kritikk.

Hvis man er så hårsår at man ikke tåler å høre den ærlige meningen andre har av sitt eller sine barns navn, bør man vel la være å åpne navnetrådene? Hvis noen la ut en tråd om mitt navn, hadde 85% av meningene vært negative, det er jeg helt sikker på - uten at jeg blir såret av den grunn.

Jeg er helt enig i at navn er personlig, men spør man, må man også tåle å få svar - positive som negative.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...