Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Det rommet har jo kun vært brukt som roterom/tørkerom/gjesterom, men er vel kanskje på tide å begynne å klargjøre til barnerom Er 26 fullgåtte uker nå og føler jo i grunn jeg har MASSE tid ennå før babyen kommer Men rommet må males og omorganiseres. Må pakke ned en god del av det som ligger der inne og da er det greit å bruke en fridag på det, så får man jo forhåpentligvis gjort en god del. Hva med dere andre? Er barnerommet klart??
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 I og med at babyen skal ligge inne sammen med oss første 6 mnd sånn ca (minst), så har jeg ikke engang tenkt på barnerom til babyen. Hun må vel kanskje dele rom med en av guttene, eller vi må finne på noe annet. Vet ikke enda, den tid den sorg. Men skulle vi ha malt et rom ville jeg nok startet nå ja slik at det har god tid til å lufte ut :-) Vi hadde barnerommet klart i god tid før fødselen med nr 1, men fant ut at det var jo helt unødvendig, ble uansett ikke brukt til annet enn oppbevaring av diverse babyutstyr før han var stor nok til å ligge på eget rom (dvs, vi sluttet med nattamming).
MღM Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har ikke jobb etter tirsdag, så da har jeg også planer om å få litt orden på barnerommet. Det har hos oss vært alt fra roterom, gjesterom og rommet hvor vi setter alt vi ikke aner hvor vi skal gjøre av Vi har ikke store huset, så vi må virkelig kaste med hard hånd nå - tok til fornuften og kastet ut ene dobbeltsenga og har nå god plass til å lage et koselig barnerom og kontor (rommet er veldig stort) så i morgen henter jeg barnesengen fra søstera mi og kan begynne å ordne litt. Blir koselig
MღM Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Ja, det er en ting jeg lurer litt på - dette er min første, så jeg aner ikke helt hvordan ting blir, men regner jo med at babyen sover inne hos oss i begynnelsen, men lurer på når det er mest vanlig å legge de på eget rom?
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Har vært en stund på DB, og ser at de fleste velger å gjøre dette når babyen er ca 5-7 mnd gammel.
MღM Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Okei, så da har jeg det ikke travelt med andre ord med tanke på barnerommet men hvis jeg blir arb.ledig frem til babyen kommer, så er det jo greit å fylle dagene med noe uansett
AdrenaLine Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Vi ryddet ut i dag og testet farger på veggen. Gleder meg til å se dem tørre i dagslys i morgen. Popper ikke før i juli, men synes det er greit å gjøre det vi kan nå, i hvert fall av maling og slikt. Blir nok å gjøre når babyen er ute
MღM Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 I dag hentet jeg hjem sprinkelsenga vi har fått...lurer litt på om jeg skal pusse og male den...nå er den i lakkert bjørk med noen stygge riper...Hadde vært fint å male den hvit eller en annen lys farge. Blir ikke noe maling på rommet ihvertfal for det ble malt i påsken i fjor det går vel greit å male med litt oljemaling hvis jeg bruker maske? tar jo ikke lange tiden...vet ikke helt om den sense malingen sitter godt nok på møbler - noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå