Dossa :) Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Er det noen som veit om A-Hus har en regel for hvor lenge du skal gå over terminen før de setter deg igang?? Hører noen sykehus setter igang når det har gått 12 dager andre gjør det ikke før man er 14 dager over terminen. Bare lurte på om noen veit hva som praktiseres ved A-Hus??
mamazon <3<3<3 Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Jeg tror det er 14 dager, men ikke helt sikker - skal til jordmor i morgen, så skal spørre henne da. Jeg er en dag over termin, og skal føde på Ahus - men regner med og håper at det går av seg selv snart!
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 I det gule heftet jeg har fått ang. å føde på ahus så står det at de vurderer igangsettelse etter 14 dager. Jeg skal på ahus i morgen og vurderes for igangsetting, men det er pga hurtig vekst hos barnet pga sv.sk. diabetes- har da 5 dager igjen til termin. Lykke til videre )
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Ahus har overtidskontroll 14 dager etter ultermin, da vurderer de igangsetting. Er du bekymret be om kontrolll før! Lykke til!
mamazon <3<3<3 Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Ifølge min JM i dag, er det litt avhengig av tid og kapasitet også - overtidstime settes opp i nærheten av den 14. dagen etter termin, og som regel settes man i gang da dagen etter, avhengig av tilstanden til mor og barn. Men de prøver å unngå for mange igangsettelser på en dag, fordi det krever mer ressurser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå