littaline Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Var på rutineultralyd uke 17+2 på fredag. Der fant de en lys flekk i hjertet og cyster i hjernen på fosteret. Legen mente det ikke var sikkert at noe var galt, men ønsket å sende meg til spesialist. Spesialisten tittet og fant ikke flekken i hjertet, men så også cystene. Han så hvor bekymret jeg var. Jeg begynte straks å gråte i det jeg ble sendt til spesialisten. Spesialisten spurte om vi skulle ta en fostervannsprøve og jeg sa greit. Deretter ble vi sendt hjem og skulle få svar etter 4 dager på fostervannsprøven. Er det noen som har opplevd noe lign og at det fortsatt har gått bra? At fosteret er friskt fortsatt? Ble så veldig bekymret og lei meg. Dagen skulle liksom bare være hyggelig og finne kjønn osv.. Så endte det med at vi glemte kjønnet helt oppi all bekymring om alt var bra? Fikk så mye viktigere ting og tenke på. Disse 4 dagene går så utrolig sakte. Noen med erfaringer her?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 uff, så utrolig trist melding å få! Er jo så glad og spent når man drar inn til ultralyd! Kan nok dessverre ikke fortelle om noen lignende episode selv.. klem til deg!
Cahethel Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Hei kjære...så trist å høre alt som kjedde med deg på UL...Prøve å slapp av, dagene går bare tregere nå før du få fostersvannprøve og endelig resultatet.. Jeg vil onsker deg lykke til og sende deg en stor klem!! August babyjente
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Kjære deg!! utrolig trist å høre....kan ikke annet enn å håpe det går bra for deg og ønske deg lykke til! Stor klem...
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Å herregud! Føler så med deg..( Selv om det ikke var samme beskjeden jeg fikk! Var på nakkefold scannel i Trondheim fredagen og fikk høre at nakkefolden var 3.5 cm tykk,normalen er på 2.5..Den 20.3 var jeg på ul her og de sa nakkefolden var normal! Helt forvirret jeg.. Jeg tok blodprøve i Trondheim og det blir kansje fostervannsprøve..Og jeg gruer meg sånn..( Håper alt er bra med barnet:(( Alle andre ting på Ul`en var fint! håper alt er bra med barnet ditt også! Uff..grusomt og gå og ikke vite..( Masse lykke til kjære deg! Klem fra meg.
littaline Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2009 Tusen takk alle sammen godt med trøstende ord. Håper bare jeg får gode beskjeder i morgen. Off Tanita, hørtes ikke gøy ut det heller! Er så vondt å ikke få vite hva som egentlig skjer. Fostervannsprøve går forresten bra hvis du må ta det. Det er ganske ubehagelig, men man klarer det helt fint. Er verdt det hvis man får vite at alt er bra med fosteret. Håper det går bra for oss begge jeg!
gravidmednummer2 Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Å!!! Stakkars deg! Føler så innmari mye med deg! Det er jo det verste som kan skje at det er noe galt med babyen. Ønsker deg masse lykke til og krysser alt jeg har av fingrer og tær for deg så det skal gå bra!! Kjempeklem til deg:)
Solstråle77 Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Hei! Rekker å tenke en masse om dage.... Hvordan går det med deg littaline? Klem
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 stakkars deg.. har du fått svar? håper alt er bra med babyen din :-)
AdrenaLine Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Hei, Vi opplevde noe lignende... Var på rutineultralyd og det viste seg at det kun var to blodårer i navlestrengen. Ble litt paffe begge to og fikk beskjed om at vi skulle få ekstra oppfølging. Var først da vi kom hjem og begynte å google at vi skjønte at det kunne være alvorlig. Stort sett går det bra, men kan også tyde på alvorlig kromosomfeil eller at babyen tar opp for lite næring utover i svangerskapet slik at man må fremkalle fødselen tidligere... Ringe sykehuset dagen etter og ble kalt inn til ny konsultasjon med ekspert og ble beroliget da de ikke fant noen andre feil på fosteret. Fikk tilbud om fostervannsprøve i tilfelle kromosomfeil, men de mente vi ikke trengte det. Nå er jeg i uke 25 og på torsdag skal vi inn til ultralyd igjen. Håper alt er bra og at lille tulla har vokst som hun skal. Magen har i hvert fall blitt merkbart større og det er masse liv... Ikke helt den samme beskjeden som du fikk men fortvilelsen og uvitenheten deler vi. Krysser fingerne for deg!
gussa Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 Da jeg gikk med nummer to, fikk vi også beskjed om at babyen hadde cyste i hjernen. Vi ventet i 14 dager før vi igjen fikk ultralyd. Jeg brukte tiden på å filme i hodet mitt alt som kunne gå galt og gråt mye. Etter 14 dager fikk vi derimot beskjed om at cystene var borte og al virket greit. Vi fikk ei perfekt lita tulle, som i dag er 12 år og uten skade. Lykke til, jeg vet det ertøft å vente.
littaline Skrevet 1. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. april 2009 Tuuuusen takk for alle trøstende ord og historier som ender bra... I dag har jeg endelig fått de første svarene på fostervannsprøven. De kom en dag for sent ikke akkurat et avslappende døgn, men de ringte i stad med gode nyheter. Det var ikke funnet noe unormalt med kromosomene og hun trodde det ville gå helt fint. Var så utrolig godt å få den beskjeden! Har vært godt å kunne dele med dere også. Takk!
2prinsesserogbim Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 Så bra tilbakemeld da.... Kan tenke meg at skuldrene ble senket 10 hakk... Da går det nok bra skal du se.. Gratulerer
Lilli med småtrolla Skrevet 1. april 2009 #14 Skrevet 1. april 2009 Så bra at du fikk fint svar på prøven! Jeg fikk frysninger når jeg leste det du skrev. Ønsker deg masse lykke til videre!
babyloveyou Skrevet 1. april 2009 #15 Skrevet 1. april 2009 Lykke lykke til! Håper alt går bra med dere!
Johan Skrevet 2. april 2009 #17 Skrevet 2. april 2009 Å så godt å høre prøven var fin. Var så bekymret for deg. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå