Gå til innhold

Bilstol nr 2, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde alt var i boks da vi hadde lånt en stol fra 9-18 kg. De som brukte den før hadde bare brukt den forovervendt, men mente det gikk an å sette den bakovervendt også. Når jeg skulle sette den inn i dag oppdaget jeg at beltene ikke rekker fram, den kan rett og slett ikke være beregnet på å brukes bakovervendt. Mitt spørsmål er: Hvilken stol har dere? Hvilke stoler er bra? Den som er best i test (naf) er jo en som skal være forovervent..... Blir helt forvirret av dette.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at forovervendte blir best i test, er fordi pris og hvor lett de er å montere teller like mye som sikkerhet i testene. Helt idiotisk så klart, men mange blir lurt av dette desverre.

Selv har vi nå BeSafe izi Kid som er 0-18 kg bakovervendt, kun bakovervendt, og er superfornøyd. Den har fått toppkarakterer på sikkerhet hele veien og den er romslig for barnet. Vi brukte den til mellomste til han var 3,5 år og mini på 1,5 år har massevis av plas fortsatt, beina er ikke bøyd i det hele tatt. Stolen er litt sotr da, så dere bør prøve bilstolene i bilen uansett hva dere velger før dere kjøper noen. Lykke til i jakten :-)

Skrevet

Vi har Besafe izi combi, 0-18 kg bakovervendt, og 9-18 kg forovervendt. Kan altså brukes begge veier. Den er gigantisk, men veldig god. Litt plunder å flytte på, om man bytter på å bruke bil nr 1 eller bil nr 2, men nå har jeg gjort det så mange ganger at nå er jeg blitt en ræcer på det ;o)

Anbefaler det som bilstol nr 2 ja! Selvom det er stort...

Har dere eldre bil? De har ofte litt kortere seler....

Skrevet

takk for svar:) vi har faktisk helt ny bil, en god del kortere seler enn "gammelbilen" vi hadde før........................ Har Toyota avensis stasjonsvogn om noen har samme erfaring som meg.....

Skrevet

Slenger meg på BeSafe-tipsene jeg og:) Hadde Izi Combi til Soff, kan brukes begge veier. En utrolig god og sikker stol, som er helt grei å feste selv når du først har lært det. Nå har vi Izi Up, stol nr 3.... Men kommer til å bruke Combien til lille i magen når den tid kommer.

Skrevet

Vi har Britax Multi-tech, som er beregnet fra 9 kg til 25 kg. Kan brukes bakovervendt fra 9 - 25 kg og fremovervendt fra 15 - 25 kg! Kan brukes fra ca. 8 mnd. til 8 år! I slutten skal de kun sitte i stolen og bruke bilbelte fra bilen! Jeg synes det er en topp bilstol! Den koster litt da, men så kan du også bruke den veldig lenge!

Skrevet

Britax Multi-tech

Denne har gjort det veldig bra i tyske tester.

Hvor de tester stolene i høyere hastigheter enn her hjemme.

Skrevet

BeSafe Izi Combi til minstemann (kan stå begge veier)

Veldig greit sete.

Skrevet

HønePøne: Har du link til de tyske testene? Jeg har kjøpt dette setet, men kunne tenke meg å lese testene. Vi har ikke begynt å bruke setet enda, men det virker veldig stødig.

Skrevet

Må også slenge meg på den HTS Besafe Izi Combi. Den har vi hatt til begge ungene og er storfornøyd.

Vi har en Toyota Avensis 04 mod og der er da selene mer enn lange nok (vi hadde for korte seler i gamlebilen - Mitsubichi Lancer 94 mod)

Jeg kan være litt enig i at setet er stort, men vi har prøvd flere andre også (et britax-husker ikke hva mer det het og et akta graco cosmic) Og begge de to andre var mye større og vi fikk rett og slett ikke plass i gamle bilen... Så det er ett av de mindre bakovervendte setene =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...