Gjest Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Husker dere når barna deres begynte å kunne fargene? Holdt på å få sjokk her forleden. Satt og tegnet med mini på 1,5 år, noe han er ganske flink til faktisk for å være så liten, og han sa navnet på de ulike fargeblyantene når han brukte dem. Riktig var det også, blå, gul, lilla, grønn osv. Er ikke det ekstremt tidlig? Mener å huske de andre to var rundt 2,5 -3 år, og fikk høre det var tidlig den gangen. Jeg ble i hvertfall satt ut, hehe... Regner med han må ha plukket et opp enten i barnehagen eller bare snappet det opp når vi har snakket med de to eldste.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Samme her. Hun var vel akkurat rundet halvannet år, da hun begynte å rette på de større guttene i bhg.. "ikke dul...ojjjans!" (med sin dengang sedvanlige barnlige uttale ;o)
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Vet ikke helt. Min eldste var ca 1,5 år (men han var enormt tidlig med språket) Minstemann kan de fleste nå og er 2 år og 2 mnd.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Ja, mini er også veldig tidlig med språket. Han snakker i setninger på opp til 6-7 ord nå om han vil, men trodde de var for små for å kunne farger rett og slett. Tydeligvis ikke da :-)
Herkules Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 det tyder jo på at det er språket og ikke fargene som er utfordringen. Gutten min pratet ikke s¨å mye når han var 1 ,5 år. Han prater derimot bedre enn alle gutta på avdelingen. han er nå 2,5 og har kunnet alle farger i allefall siden han var 2 år og 1 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå