Gå til innhold

Morkaken foran livmoråpningen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kk igår pga mye kynnere og vondt i mage og rygg. Er 20 uker idag, så var veldig redd for at noe var på gang, men heldigvis så alt flott ut. Skal ta det med ro i tiden fremover, mulig jeg blir 100% sykemeldt.

Var til ordinær UL for to uker siden, og da sa jordmor at morkaken så helt fin ut, men under UL igår ble det oppdaget at morkaken lå foran åpningen. Skal ha planlagt keisersnitt av andre årsaker, men nå ser det ut til at keisersnittet må tas senest i uke 36... Skal inn til ny UL i uke 28 for å se om det er noen endring.

Skal til samtale ang keisersnitt imorgen, håper jeg blir noe klokere da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også en morkake som dekker indre mormunn, skal tilbake på kk i uke 28 (om to uker ca) for å sjekke om den har flyttet seg. Hvis ikke den har det, blir det ks på meg også. Men hvorfor må det taes senest i uke 36? Er det for å være helt sikker på at man ikke skal gå i fødsel?

Lurer også på om det er økt risiko for morkakesvikt o.l når morkaken ligger slik?? Jeg har også mye vondt i mage og rygg, mye mer enn jeg hadde med mine to første barn.. Er litt bekymret :/

Skrevet

Er veldig bekymret jeg og, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg... Aner ikke hvor mye jeg kan gjøre fysisk. Har en på 21mnd, og det krever jo sitt. Hun på 5 krever meg liksom ikke så mye fysisk...

Er virkelig spent på hva de sier på kk imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...