Sarah70-har 2 gull Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Etter negativt 2. søskenforsøk er jeg lei meg, deppa og stressa. Jeg er 39, har holdt på med fertilitetstemaet i snart 10 år og ønsker så inderlig å få søsken til vårt ivf-gull vi mirakuløst fikk på 1. ivf-forsøk. Vi har ett offentlig forsøk igjen, men dette vil sammenfalle med feriestengt på Ullevål, og tiden går..... Lurte derfor på å ta et privat forsøk før det siste offentlige, og kanskje begynne med en samtale hos feks Merete Blakstad. Hva tror dere om det? Eller er det andre å anbefale? Kanskje det er noe eggstimulerende medisiner jeg kunne forsøkt også?Vi er "uforklarlig barnløse", men jeg er op for endo så dette, i tillegg til økende alder, kan være årsaken. Hva tror dere kloke damer her inne?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2009 Tusen, tusen takk, Rose! Har sendt deg svar!
akicha Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Jeg vil for det første ALDRI anbefale Blakstad!! Hun er nok faglig flink, men spør du meg så burde hun forsket på noe og hatt minst mulig pasientkontakt. Hvis du vil forsøke et privat forsøk, så ville jeg tatt direkte kontakt med en privat klinikk.
Nova1 Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 HEELT enig, hun er skikkelig dårlig på pasientkontakt. Helt umulig å få svar på noe som helst...og utrolig mye venting..
MK73 Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Såvidt jeg vet samarbeider Blakstad bare med fertilitetsklinikkene, hun tar ikke ansvar for gjennomføringen av forsøket. Jeg ville ha tatt kontakt med en av de private klinikkene, og det er Volvat, Aleris og Klinikk Hausken (i Norge).
Rose69 Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Enig i det jentene skriver.Hun har ikke den menneskelige pasient-empati kontakten jeg søker i en lege.Spesielt i denne sårbare situasjonen vi befinner oss i. Og laaaaaaang ventetid ...ta med en god bok! Venter fra 30-60 minutter HVER gang.Hun tar rett og slett inn for mange pasienter pr time.Og sist unnskyldte hun ene sekretærem med at det kunne være haste-saker der noen måtte rett inn. Men ikke HVER gang!Så den var for tynn.. Og aldri en unnskyldning for forsinkelsen.ALDRI.Og det er tross alt VI som er kundene - og ofte er dette midt oppi arbeidstiden vår.Samt at der vanskelig å få svar på ting.Hun bare mumler det bort.At "alt ser greit ut". Jeg kommer til å skrive et klagebrev når jeg er ferdig der.Jeg har 2 forsøk til ved Nordica, og hun samarbeider med de. Hmm...kanskje j skulle bytte lege? Jeg tar også imot forslag!! Hmm... dette ble langt...men jeg synes det var bra du tok dette opp. Ha en god uke,jenter!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2009 Tusen, tusen takk, jenter. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere. Det blir ikke Blakstad på meg, nei. Jeg har bestilt time på Aleris. Bare å bestille time hjalp litt. Fikk time i mai, så litt ventetid....Men det blir man jo god til.
lillebie på`n igjen Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 hei Sarah70, jeg går til Blakstad, og jeg er like sint og irritert hver gang jeg er der! var der i dag også, hadde time klokken 09:00 jeg er der uheldigvis for meg litt tidlig, halv 9, og det er ingen andre på venterommet. Hun har ingen pasienter, gjør sikkert noe annet frem til kl 09:00 enkelte dager. Så kommer det inn en dame, rett ør kl 09:00 når min time er, hun går til luka og bare : " er det mulig å få to ord med Blakstad? du skjønner jeg skulle egentlig ringe inn mensen å starte nytt forsøk, men nå trenger jeg ikke det for jeg har blitt gravid på egen hånd" og ja da! hun får gå inn til Blaksdat, å er der inne 20 minutter!!! og ikke nok med det. De tar etter dette inn en annen dame før meg, som kom kvart over 9!!! ja jeg tåler at noen ganer kan man være forsinket, men det har ALDRI skjedd, at hun er i rute! ikke nok med det. I forrige uke hadde jeg time klokken 08:00. Da får jeg beskjed at jeg er første pasient, men hun vet ikke at hun har pasienter fra kl 08:00... eh??? så merete kokker kl 08:15, og lager seg te, står å ler med de i resepsjonen, jeg fikk komme inn 08:45!!! er det noe som irriterer vettet av meg så er det å missbruke andre sin tid slik....åjoda , folk pleier å si fra, de er like sure som meg, men da får de bare en sur tone tilbake av de i luka, om at det er folk med "akutt time" som får komme før! og som det blir nevnt over her: hun svarer ikke på ett eneste spørsmål!! hun hysjer gjerne på deg om du spør om noe. hun er rett og slett ikke menneskelig den dama der! er maaange ganger jeg har måttet spørre her inne, eller Ringe Nordica etter en time hos henne, for hun svarer rett og slett ikke !! så ikke bruk Blakstad, burde vært en advarsel på døra der!!! *puh* den har jeg venta lenge på å få ut av systemet!* heheh lykke til )
Rose69 Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Bra Lillebie !!! Jeg ringte en gang for å få Blakstad til å ringe tilbake til meg.Men det kunne ikke sekretæren love meg at hun gjorde. Er d mulig ?! Selv fastlegen min ringer meg tilbake etter endt arbeidstid ! Hmmm.....
stinemin med tvillinger Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Hei jeg hadde et privat forsøk før jeg var i gang med det offentlige, jeg gikk hos Carsten Trolle på Majorstuaklinikken, han er veldig grei altså, så ville anbefalt han jeg.
lillehare Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 hei, ikke gå til blakstad, kjenner en som var der og kom ut som et nervevrak. snakket med helsesekretærene der en gang, og til og med de sier at hun er xxyyxx... kan anbefale marit andvik, helt super, fått pergo av henne som jeg skal begynne på snart, det er eggstimulerende... lykke til
lillehare Skrevet 30. mars 2009 #13 Skrevet 30. mars 2009 dette er det verste jeg har hørt!! snakk om dårlig behandling... har hørt mye av det samme, en venninne fikk så mye kjeft fordi hun spurte om så mye at hun knakk fullstendig sammen... bare du skriver det slik at andre kvinner slipper å oppleve det... man er jo ganske sårbar... lykke til
Rose69 Skrevet 30. mars 2009 #14 Skrevet 30. mars 2009 Carsten Trolle har ikke statsstøtte mener jeg å ha hørt, så det kan bli dyrt.Tar ikke frikort.Men dr Mortensen på Smedstad gynekologene er statsstøttet og tar frikort. Og det tok jo ikke lang tid før jeg fikk frikort!Allerede i februar. Jeg skal ringe Mortensen imorgen og høre hvor lang ventetid.Samt skirve klagebrev til Majorstuaklinikken og Nordica.TENK å ha en slik person til et slikt yrke.Det er jo tross alt et omsorgs-yrke. Jeg vet man ikke bør henge ut folk i dette forumet, bør kanskje ta det i en PM (slik jeg gjorde først til Sarah70)...men jeg ble revet med av alle de frustrerte fruer her inne.hehe Go' kveld,girls :-)
Sarah70-har 2 gull Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2009 Hei igjen, jenter - tusen takk for alle råd og advarser!! Ja, i dette gamet er det (iallefall for meg) helt nødvendig med empatiske og forståelsesfulle leger. Temaet er jo ganske ømtåelig! Jeg var hos dr. Trolle engang etter en SA, og går gjerne til han igjen (men ja, det blir dyrt i lengden). Den gangen var jeg også veldig lei meg, og ble varmt ivaretatt. Takk for tips, stinemin!
MK73 Skrevet 30. mars 2009 #16 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er i alle fall fornøyd med Aleris, der får man svar på alt. De klarte til og med å få meg (dobbelt) gravid på første forsøket hos dem :-) ..og da hadde jeg fire forsøk bak meg på Ullevål.
LykkeligSomMamma Skrevet 31. mars 2009 #17 Skrevet 31. mars 2009 Merethe Blakstad er noe helt for seg selv, men jeg syns hun er ok jeg. Hun er ikke så informativ og som oftest forsinket og veldig distre, men helt ok. Mortensen på Smestad derimot har jeg veldig dårlig erfaring med, han er ganske homofob og ellers kjip. Sikkert faglig dyktig, og sikkert hyggelig mot slanke, hetereofile mennesker men jeg har hatt tidenes verste GU der. Så ille at jeg skrev klagebrev til ham - som jeg ikke fikk svar på. Jeg er sikker på at det finnes mange andre som er flinke. Ullern på Bryn gikk jeg til først og syns ikke hun var såm veldig talende hun heller, men kommer godt ut for andre. Det er jo mye kjemi dette. Troller er helt herlig på alle måter, men han er dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå