Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye handler dere inn?

Har lest 6-8 langermed og 6-8 kortermede bodyer..

Syns det er vanskelig dette jeg.. Hvor mye trenger man, og i hvilke str.?

Kom gjerne med tips og forslag :) (sånn generelt om klær++)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kortermede har jeg ikke handlet i det hele tatt, men har faktisk handlet 6 - 8 langermede bodyer i str 50 og samme antall i str 56. Fra 62 og oppover har jeg bare handlet litt, men har lest og hørt man får mye i denne størrelsen så er ferdig med å handle inn inntil videre nå:) Gubben kan jo handle han også dersom det er for lite bodyer og jeg ikke orker ut selv:)

Skrevet

Oj ! Da har du handla mye mer enn meg... Jeg har vel kanskje... 3-4 bodyer i str 50 og 5-6 bodyer i str 56 - alt langermet. Og så har jeg vel... 2-3 pysjer i str 50 og 4-5 i str 56. + litt ymse sparkebukser og sånt i de samme str, generelt mindre tøy i str 50 enn 56. Det er jo umulig å vite hvor lang ungen er når den kommer ut, og jeg har tenkt som så at det er kjipt å ha masse klær i de minste størrelsene som da kanskje aldri blir brukt. (Vi har ikke tenkt til å få flere barn som evt kunne brukt det i stedet)

Jeg har også tenkt at dersom det blir for lite, er det ikke verre enn at samboer og/eller jeg kan stikke ut og handle inn litt ekstra.

Skrevet

Har handla litt ymse sparkebukser jeg også:)

Mother2be: Eert førstegangs så klarer ikke gå forbi når jeg ser de søte små klærne henge der,..!;) hehe! men det skal sies at mye av det er handlet på salg, så tapet av penger er faktisk ikke så stort:)

Skrevet

Hei!

Ang bodyer... Vet ikke om dere venter nr 1 eller 2, men jeg venter nr 2. Med nr 1 synes jeg det var mye mer praktisk med de kortermede bodyene, for jeg hadde som regel en genser på utsiden og da ble det ikke så klumpete:-) Men det er jo smak og behag da:-) Jeg kommer nok til å kjøpe flest kortarmede denne gangen også:-)

Skrevet

Jeg har faktisk bare kjøpt en body i str 50 jeg, og noen få i 56; både kortermede og langermede. (jeg tenker som så at det er jo snart sommer, og kan bli varmt..) Ellers har vi arvet en del i 56 og 62 i forskjellige klær. Trenger vi mer sender jeg bare sambo ut på butikken, det klarer han fint.

Og så tenker jeg som Jippi!! Gullspire i magen:-): Man kan jo bare ta en genser utapå bodyen.

Vi kommer ikke til å kjøpe mer før vi ser hvor stor ungen er vi, orker ikke sitte med masse klær vi ikke får brukt...

Skrevet

Hehe, jeg er også førstegangs, Vårbarn i april, og skjønner jo hva du mener. Men jeg har klart å styre meg, og tenkt at de pengene jeg "sparer" på å la være å handle inn for mye på forhånd, kan jeg jo da bruke til mer tøy etterhvert ;-) Ang tap av penger, så er det egentlig ikke det jeg "bekymrer" meg for ifht det med å kjøpe inn mer klær enn vi får brukt. Det er mer "prinsippet" for min del - at jeg føler det unødvendig å handle inn klær som vi kanskje aldri får brukt ;-)

Skrevet

Mother2be: prinsippet er godt, og veldig sant...:) jeg burde egentlig tenkt sånn jeg også, men klarer liksom alltid å finne på unnskyldinger for meg selv for å kjøpe inn:) sånn som at jeg omtrent ikke har kjøpt klær til meg selv på et år snart (har faktisk gått overraskende bra synes jeg) og tenkt at da kan jeg kjøpe den til lillegutt..:) huff, men er ferdig med handlinga nå altså!:)

Var innom HM på lødagen en tur for å plukke med meg et par ammetopper og et par bh'er til å ha i baggen, og der var det tidenes ombyggingssalg! fikk så utrolig mye klær for ingen ting - og dete er jammen meg digg!!!:D

Skrevet

Hehe, det er bare "streng egendisiplin" som har gjort at jeg ikke har handlet mer, det skal jeg innrømme ;-) De første månedene fortalte jeg meg selv at jeg ikke kunne kjøpe inn noe ennå, fordi vi ikke visste kjønnet. Når vi fikk vite det, fortalte jeg meg selv at jeg burde vente med å handle til langt ut i svangerskapet i tilfelle noe skulle gå galt, for man vet jo aldri. Ikke at jeg trodde noe skulle gå galt, men brukte det for å styre meg selv når det gjaldt handling. Så vi gjorde forsåvidt det samme, fant unnskyldninger - du fant unnskyldninger for å kunne kjøpe, og jeg fant unnskyldninger for å la det være, hehe :-) Så nå sitter du med nok klær og tenker ikke mer på det, mens jeg stadig lurer på om jeg egentlig har kjøpt altfor lite og kommer til å gå tom for klær med én gang, hehe :-)

Å, det er herlig når man dumper oppi sånne supersalg ! Da er det deilig ja, å bare handle i vei og vite at man får MASSE for pengene :-)

Skrevet

Hehehehehe, måtte le litt av den der;)

Har nok desverre handlet for mye, men har tenkt som deg - har jeg nok/alt jeg trenger?! Så har jeg langt ifra like god egendisiplin som deg, så går jeg likesågodt ut å handler alikvel...:) Nå er jeg i perm, og skal vel være mer en gjennomsnittelig glad for at vi ikke har to biler, da hadde jeg nok vært på butikken hver eneste dag og tatt med meg enda mer unødvening tull jeg ikke trenger......:)

Men gud bedre å kjedelig det er å være i perm - og jeg er bare på første dagen....:) hehe! har hatt en dag i uka hjemme de siste fire ukene, så har fått gjort unna ganske så mye de dagene. Nå vasker jeg opp alle klærne jeg har kjøpt, så når denne dagen er over regner jeg med at det meste er i boks...:) hva skal man finne på da mon tro...:)

Skrevet

Det gjør godt å le litt ;-)

Hehe, noen ganger kan det være greit at det ikke er altfor lett å komme seg i butikken, ja :-) Permisjon er kjedelig, helt klart. Jeg er på min 3.uke nå, og det blir mye surfing og TV-titting på dårlige såper og annet tøv. Ferdig med å vaske klærne etc etc, og det er liksom ikke så mye mer som gjenstår. Prøver å skrive ned litt tanker og følelser, men det er jo begrensa hvor mye man orker å sitte og skrive også. Leser litt innimellom, sløver.... Dagene går da på et vis, om enn sakte, hehe :-)

Skrevet

da kommer jo din lille på øyeblikekt snaart da:):):) spennende spennende!!:)

aner virkelig ikke hvordan dagene skal krype seg avgårde, jeg er ikke laget for å drive dank hjemme - det er helt klart!:) sitter liksom allerede nå å lurer på hvordan jeg skal få dagene frem til fredag til å gå - da er jeg 38 og sjansen for at lillegutt kommer da er jo noget større, men med min flaks kommer han sikket i uke 43.... hehe!

Skrevet

Jeg har kjøpt 3 bodyer i str 50, 5stk i 56 og 7 stk i 62,og litt forskjellig i de større str,jeg er narkoman når det gjelder barneklær.

Men så med gutten min at jeg brukte lite bukser og slike drakter,jeg brukte mest body og stømper,de har jo som regel et teppe rundt seg så er ikke vits i å "kle dem opp" når de er nyfødte,derfor har jeg handlet mer i 62 og oppover.

Så min erfaring ble bodyer og strømper og så hadde jeg på en tynn hel strikket dress når vi skulle ut,eller andre dresser.hjemme var det mest behagelig og ligge med lite klær.....

Skal og kjøpe litt til nå på lørdag,og så har jeg jo fra førstemann,men nå blir det jente og jeg elsker og shoppe så har det bare i reserve he,he...

Men tenkte 3-4 bodyer til i hver str så ser jeg hva jeg trenger etterhvert da jeg fikk gutten min var det vinter så kommer sikkert til og bruke enda mindre klær med denne babyen siden det er i slutten av mai,om det blir en fin sommer blir det nok mye body,lue og helseteppe.

Er jo gøy og handle litt etterpå også om man er i form,jeg var i storform og etter vi hadde vært på kontroll hos barnelegen da han ver 5 dager så ver vi på en liten shopping.

Man vet jo heller ikke alltid om man får brukt str 50,kommer jo an på hvor stort barnet er,men gutten min brukte det og han var 3325 g mens denne ligger litt under gjennomsnittet,og vil bli omtrent lik eller litt mindre.

Skrevet

Kommer veldig snart også... har i dag fått beskjed om at de vil sette igang fødselen innen helgen... Ikke noen drømmesituasjon for meg, jeg hadde ønsket at ting skulle gå naturlig, men sånn er det nå bare. Man får bare gjøre det beste ut av det :-)

Hehe, høres ut som det kan bli lange 3 uker for deg ja... Da er det jo godt at våren ser ut til å ha kommet til landet (for godt denne gangen får vi håpe ?), og det gir jo litt flere muligheter :-) Deilig å kunne være hjemme og nyte våren da, mens andre er på jobb, hehe :-)

Lykke til iallfall, og håper ikke permisjonstiden vil føles altfor lang for deg.

Skrevet

Jeg har kortermede bodyer som ikke er i bruk. Bortkasta å handle inn på denne tida av året, men til sommeren er det sikkert mer aktuelt. Jeg bruker mest langermede bodyer bare på babyen og andre klær bare da vi skal ut av huset. Pysj om natten.

Skrevet

ja leste innlegget ditt lengre oppe Mother2be - det høres ikke ut som noen ønskelig situasjon i det hele tatt:( men på den annen side er det jo bra at du blir satt igang slik at barnet ditt ikek blir utsatt for noen unødvendige risikoer - ei heller du! Og som du sier - man må bare gjøre det beste ut av det - hvem vet kanskje h*n kommer av seg selv før helgen når h*n skjønner hva som er i gjære;)

Denne dagen har heldigvis flydd avgårde med tur til byen ol, og det ser ut til at jeg har planer for resten av dagene denne uka, og da er jo faktisk den første uka over:) just 2 left then;)

Masse masse lykke til med hva som må skje med deg videre - keep us updated!!!:)

Skrevet

Ja, jeg setter stor pris på at jeg tilhører et sykehus som tar ting på alvor, og ikke tar unødvendige sjanser ( i motsetning til f.eks Fr.stad sykehus...) :-) Hehe, tror nok dessverre ikke det blir noen naturlig fødsel innen den tid - kjenner ingen tegn på det iallfall :-)

Hehe, der kan du se ! One down, two to go ! Tida kommer til å flyyyyyyyy vettu ;-)

Tusen takk - alt går nok bra, og jeg kommer nok sterkere tilbake når alt er "over" ;-) Lykke til videre med permisjonstiden !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...