Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 ja, ikke så uvanlig pga angst.., f.eks sosial angst..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har ikke så mye sosial angst, men generalisert angst. Det begynte med brekning nesten hver morgen, ikke så lenge etter jeg begynte på antidepressiva.. Kan det være bivirkminger? Gått på de i 12 uker nå. Syns ikke de hjelper mot angst, og lite mot depresjon.
blond Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Jeg ville tatt en test før jeg tenkte mer over saken.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 det er en god regel å alltid gå utfra at symptomer har en fysisk årsak.. dvs.. gå til legen og beskriv brekningene dine slik at han kan undersøke det.. Det kan være bivirkninger av medisinene slik som du sier... Legen vil kunne si om det er psykisk betinget... Jeg tenker dog at hvis du har begynt å brekke deg _etter_ oppstart av medisiner og ikke gjorde dette tidligere, så er vel sjansen for at det er en slags bivirkning tilstedet.. Du burde uansett gå til legen, fordi.. når du nå har stått på en antidepressive i 12 uker uten at du synes de hjelper mot angst, og lite mot depresjon som du sier, så kan det være verdt å forsøke en annen type medisin.. Det kan ofte være sånn at man må prøve ut noen ulike typer før en finner den som passer best for seg... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Takk for svar! Pga angsten tror jeg at det er noe alvorlig, og dermed blir både angsten og brekningene verre. Tanker alltid kreft først.. Men skal til legen snart, så får vi høre hva han sier.
blond Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Et godt svar dette. Du kan også leite litt på Felleskatalogen, men husk å se på pasientutgaven.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 jeg skjønner godt hva du mener... jeg har hatt angst selv... av den litt "hypokondriske typen" ;.).. jeg vet hvordan man kan surre seg inn i en ond sirkel som dette.. angsten gjør jo nettopp at symptomet opptrer hyppigere.. Min greie var hyperventilering og en følelse av å ikke få nok luft.. .Jeg mente det skyldtes at jeg hadde lungekreft.. .. jeg vil tro de samme mekanismene kan være i funksjon når det gjelder dine brekninger... Snakker du med legen din om denne angsten din?.. Jeg gjorde det, og fikk legen min til å forklare meg hvordan pusten fungerte i kroppen.. Han sendte meg også til scanning av lungene og hjernen, bare for at jeg skal bli roligere av den grunn.. Det var godt å bli tatt på alvor, og i dag er jeg mye bedre.. Det er klart at disse undersøkelsene og samtalene med legen ikke var det som kurerte meg., men jeg mener at det bidro i positiv retning.. Jeg merker fremdeles at jeg blir dårlig i pusten på dager da jeg er sliten eller ikke har sovet så godt... Nå mot slutten av svangerskapet da lungene er trykket sammen kjenner jeg meg også ekstra sårbar, men jeg har på en annen måte enn før en sterk stemme midt i hodet som sier at jeg er frisk og rask til tross for hyperventileringen... Dit kan du komme også!.. Jeg ønsker deg lykke lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå