Gå til innhold

Är det någon som börjat med gröt?


Frökensvår

Anbefalte innlegg

Jag håller på att testa att ge lillkillen gröt. Har börjat med den majsgröten som man blandar med morsmelk eller mme. Han bli 4 månader nu i veckan så jag har väl börjat en vecka för tidigt egentligen. Planen min är att byta ut en del av det sista kvällsmålet med gröt så att han sover igenom hela natten. Nu vaknar han nämligen 1-2 gånger per natt och äter. Ibland bara vill han upp i min säng misstänker jag för han somnar om efter att ha snuttat 1 minut på puppen, hehe.

 

Grötplanen verkar gå bra i alla fall. I början tyckte han inte så mycket om det men igår åt han 60 ml gröt. Är det någon mer som har testat? Jag tänkte introducera något mer snart, kanske den fruktpurren av päre som är från 4 mån. hur länge bör man vänta mellan de olika tingen man introducerar? Har hört och läst allt mellan 3 dagar till 14 dagar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har startet med grønnsakspurè! Hun liker det veldig godt! Lager det selv og fryser i isbit brett. Denne uke har hun fått gulrot purè (kokte gulrøtter med mme) og i dag starta vi med potetpurè, og det virker som om hun liker det også. Etter hvert skal vi blande gulrot og potet! Vi starta også tidlig. Hun er 4 mnd på fredag 3. april!

 

Har også begynt å se i grøt hyllene, så skal prøve det også snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så duktig du är som lagar purre själv, är det något speciellt man ska ha i? Kanske ska göra det jag med. Min lillkille blir också 4 mån på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enkelt å lage selv!

Skreller og deler gulrot/ potet i biter. Koker dem. Har det i en bolle, har i litt mme (hun har bare fått mme, men bruk morsmelk om du ammer) Mikser sammen med en stavmikser til det blir grøtlignende. Fryser ned i isbitposer/brett el posjons pakninger. Tar bare opp og varmer i mikro når hun skal spise.

Vi begynte med 1 terning, og er nå etter 1 uke oppe i 3-4 terninger. Får mme i flaske ved siden av pluss at vi prøver med litt vann. Hun sitter å gaper etter mer og virker veldig mett og fornøyd når hun er ferdig!

Så gøy at barna våre er akkurat like gamle da! Er så mye morsomt som skjer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått bhg plass også! Så bra! Gratulerer! Jeg er pedøleder i en bhg i Oslo så jeg regner med at jeg får plass der, men er veldig spent alikevell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var verkligen digg med bhg plats, hade jag aldrig trott.

 

Nu fick lillen ont i magen inatt efter 60 ml gröt. Kanske det är för mycket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Begynte med smaking (mais grøt og morsmelk) ca 4 mnd og 2 uker tror jeg. Går fremdeles i grøt med morsmelk (jeg pumper) og middagsglass (gulrot og pastinakk evt grønsakspure). Men er kun små porsjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...