Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Kunne man stimulere brystvortene da eller skal hele puppen masseres? Har lest litt forskjellig her inne. Noen som har ''oppskriften'' på hvordan det skal gjøres?
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Dette anbefales ikkje altså. Om du skal gjere det så burde du kontakte ei jordmor og få veiledning derifrå. Kan du ikkje berre ringe sjukehuset og spørre?
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Tror ikke man bør gjøre det for mye uten å først ha prøvd på sykehuset for å se at kroppen ens tåler det. Litt forsøk kan du vel gjøre, men ikke overdriv, og stopp med engang det kommer en rie. Ellers kan uregelmessige rier være gode rier de også, fikk 8 cm åpning på urgelmessige, korte og lite vonde rier sist jeg...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Skal man massere hele brystet? Eller er det bare brystvortene som skal stimuleres? Ja jeg skal gi meg hvis det skaper mer uregelmessige rier.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Hvorfor i all verden skal man ikke rulle brystvortene mellom fingrene(brystvortestimulering)? Til HI Jeg gjorde det da jeg hadde hatt uregelmessige rier i 9 timer og fikk da reglemessige rier i løped av ca.15 mni med stimuleringen. Hadde da regelmessige rier frem til ungen ble født 11,5 timer senere. Dette er jo ett kjærringsåd man blir annbefalt.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Hm, det er eg som har lest feil. Under ein lang fødsel kan ein gjere det, men ein skal vere forsiktig med å gjere noko sånn når ein har lenge til termin. Så tydeligvis går det veldig greit å gjere det under fødsel, sålenge du stopper når du kjenner riene komme og at du ikkje held på så lenge av gongen. I eit tidskrift sto det eit bryst om gongen, 1-3 timer pr dag i 3 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå