menmybaby Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 hei jeg er i uke 12+3 nå,men er fortsatt kvalm. noen dager spyr jeg ikke andre gjør jeg det. jeg kjønner ikke helt når dette går over. jeg lurer på om noen av dere fortsatt er kvalme ??? og hva gjør dere. jeg ligger fortsatt i senga, hvis jeg begynner å gå etter å ha spist,spyr jeg med en gang. jeg kan ikke se på tv, lese avis eller lignende. plz noen andre som er i samme båt, eller alle her er så heldige å slippe disse symptomene i 2 termin????
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 For min del gikk ikke kvalmen over før i uke 22-23. Det som hjalp var å kaste opp først, deretter spise og masse ro og hvile. Har gått på en del kvalmestillende uten særlig effekt. Er 26 fullgåtte uker idag og har endelig fått hatt noen uker uten kvalme nå. Det er utrolig deilig!!!! Kanskje Lille Sprell etterhvert får søsken likevel Hehe God bedring
menmybaby Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2009 uke 22 ??? det er lenge til det, og jeg vil ikke være sånn som jeg er nå såååå lenge. jeg håper virkelig det går over snart. Jeg har jo vært innlagt på sykehuset pga lie næring til barne pga alt oppkast. jeg har også vært lenge på kvalmestillende, men de gjorde meg bare mer surret i hodet, så jeg har sluttet med det. lykke til til deg også.
Kari Trestakk Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Jepp. Uke 17 og fortsatt kvalm. Men det begynner langsomt å bedre seg. Har ikke spydd på tre uker med unntak av et lite uhell for to dager siden. Da klarte jeg å spy utover meg selv. baderomsdøra og ganggulvet. Fint...
rosa76 Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Uke 18 og fremdeles kvalm og trøtt! Ikke SÅ ille som i starten, men illenoktilat det er tunge dager (jobber 100 prosent igjen og har to små livlige barn fra før) Har også vært lagt inn pga dehydrering. Legen har satt alle kluter til og gir meg akupunktur hver dag. Det hjelper -i tillegg til phenergan som jeg fikk på sykehuset... Håperinderlig det går over snart ja!
Veslemus Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Uke 15 og fortsatt noe kvalm, men jeg har kvalmefrie dager innimellom =) Våkner stort sett i fire- fem tida av kvalme, dette går over når jeg får i meg litt mat. Det kjedelige er at kvalmen plutselig kan komme over meg midt på dagen eller spesielt på kveldene nå. Tidligere har jeg vært kvalm hele døgnet, så det er jo tross alt bedre nå. Ikke kastet opp på en stund, men sliter med tarmene etter å ha vært så mye kvalm, så har mye vondt i magen og har slitt med diaré. Sliter med bekkenplager i tillegg. Det er veldig vondt til tider, men nyter spiren i magen som gir masse liv, så alt er ikke mørkt. Vi får tenke at vi venter på noe godt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå