Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Noen som har det samme og vet hva det kan være? Vi hadde besøk i går, og satt stort sett på en kjøkkenstol ca halve dagen. Og nå har jeg store problemer med å sitte, reise meg opp. Merker det også når jeg går/ligger.. Smertene går også litt nedover venstre ben. Jeg har merket litt til dette tidligere også, men ikke så hemmende og vondt som nå. Begynner å bli litt frustrert her jeg "sitter"..!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Er du gravid? Jeg hadde nemlig sånn bekkenløsning i halebeinet. Fryktelig vondt. Kunne ikke sitte på vanlige stoler halve svangerskapet.
Gjest -<<- Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Om gravid, bekkenting. Om ikke gravid, prolaps?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Hei, ja jeg er gravid i uke 28.. Jeg trodde bekkenløsning liksom satt et annet sted, jeg :-) Utifra hvordan andre har forklart hvordan de har det.. Er det noe som kan gjøres med dette, da? Gå turer og behandling og slike ting? Hilsen HI.
Gjest -<<- Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Må jo ikke være bekkenløsning, men kan godt være et bekken-issue. Hør med legen din. Bassengtrening og fysioterapi kan anbefales, noen sverger også til kiropraktorbehandling.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Tusen takk for svar! :-) Håper dette går litt over igjen, det er noen uker igjen liksom..! :-) Er disse behandlingstypene som man får dekket forresten?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Ja, det trodde jeg først også. Da jeg fikk smerter i halebeinet så trodde jeg ikke helt at det var bekkenløsning. Det som hjalp på meg var å finne en stilling der jeg hverken satt eller lå helt. Når jeg "satt" i sofaen hadde jeg en stor pute eller dyne bak ryggen og beina i vinkel. Skal se om jeg greier å tegne det her. O ...\......../ \ .....\___/....\_
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Ble litt skeivt her, men får det vel fram. Hadde krum rygg, og støttet beina mine til bordet. For meg så hindret dette belastningen på halebeinet, og jeg hadde ikke særlig vondt i akkurat halebeinet selv uten behandlig. Jeg fikk ingen medisinsk behandling rett og slett fordi jeg fikk kjempedårlig oppfølging av helsepersonell da jeg var gravid. Det at jeg var sykemeldt (av andre årsaker enn bekkenløsning) gjorde også at jeg ikke var nødt til å sitte på en stol eller belaste bekkenet noe særlig, så derfor det gikk bra med meg.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 He he., så flott! :-)) Utrolig mange snille og kreative mennesker her inne! Tusen takk for flott illustrasjon. Nå sitter jeg veldig fremoverbøyd for å unngå å sitte på halebeinet. Men det blir litt slitsomt i lengden :-) Blir dette helt borte umiddelbart etter fødsel eller hvordan er det? Er førstegangs, og "helt grønn.." Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Jeg også er sykemeldt av andre årsaker enn bekkenløsning (eller jæv... vondt i rompa som jeg kaller det.. He he..) Men er ikke så flink til å holde meg i aktivitet, og får særlig problemer etter at vi har hatt besøk. Trist å høre at noen får dårlig oppfølging i svangerskapet. Jeg er ikke helt sikker på legen min jeg heller, men har hittil ikke hatt det helt store behovet. men jo nærmere fødsel, jo mer trenger jeg nok oppfølging og svar på det jeg lurer på..
Gjest -<<- Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 Dersom legen din henviser til fysioterapi med diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" vil du få det dekket, bare korsryggsmerter holder ikke til full refusjon. Kiropraktor får man ikke. Lykke til og god bedring.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 Hihi...takk! Jeg ville føde på sida, men fikk ikke lov, derfor måtte jeg føde med rumpa på fødesenga og det gjorde veldig vondt i halebeinet, og jeg hadde smerter i 1 uke etter fødselen. Så måtte jeg på butikken ca 1 uke etter fødselen, og hadde det kjempevondt etterpå. Men da det hadde bedra seg så forsvant egentlig alt av smerter. Så det var jo bra. Halvanna år siden og jeg merker av og til vondter som jeg ikke kjente før jeg ble gravid. Men det er bare når jeg sitter på noen typer stoler. Plager meg ikke i hverdagen altså. Skal sies at bekkenløsningen jeg hadde i skambeinet var mye værre enn den i halebeinet. Men det var den i halebeinet som gjorde at jeg ikke kunne sitte ordentlig på stoler og var derfor den som hemmet meg mest i hverdagen. Hvis du skulle kjenne noe i skambeinet (mine smerter der kom etter at de hadde kommet i halebeinet) så anbefaler jeg å sove med en hel dyne mellom beina. Håper du har lege/jordmor som tar deg på alvor, og lykke til videre i svangerskapet!:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #13 Skrevet 29. mars 2009 Det er mye rart vi kvinner må igjennom, gitt! He he.. Jeg kjenner litt foran også, noe som ligner på at lillegutt vil ut, og røsker litt tak "der nede" liksom.. Merker det veldig når jeg sitter. Ikke særlig behagelig det heller. Men kan lett se for meg at det å ikke klare å sitte hemmer veldig i hverdagen. Håper for guds skyld jeg slipper å det vondere enn det er nå. Og jeg blir skikkelig "mann" når jeg er syk/har vondt. Klager masse.. For meg selv eller til samboer om han tilfeldigvis er i nærheten.. He he.. Jeg har enda ikke hatt noen samtale med jordmor, men tenkte jeg skulle finne ut av hvordan det foregår snart. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå