mitt-skjønne-trekløver Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Var du og mannen enige om navn, eller var det ett/flere én av dere likte veldig godt men den andre ikke kunne bli fortrolig med? Her hadde mannen ett guttenavn han hadde veldig lyst på, men som jeg ikke klarte "svelge". Ikke fordi jeg synes navnet var stygt eller noe, men forbandt for mye med det..
blond Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Jeg kom med forslag, han tenkte over saken og hadde ingen invendinger. Var en enkel prosess, heldigvis, er ikke moro å være uenig i den slags.
Lene~mor til tre Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Vi diskurterte navn vi synes var fine og ble enige om navn som begge likte
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Vi diskuterte masse fram og tilbake under hver graviditet. Og hadde flere alternativer klar så bestemte vi oss rett etter barnet var født med alle tre. Etter de kom ut var det en enkel sak og bestemme seg, og vi har vært helt enige. Vi hadde begge noen navner som vi absolutt ikke ville ha. Ikke akkurat fordi navnene var dirkete stygge, men fordi vi forbandt noe(n) med disse navnene.
Vinden blåser Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Vi hadde en liste med sikkert 20 navn. så skulle vi begge tygge på navnene litt.. til slutt sendte jeg han melding med et helt nytt navn og bad han tygge spesielt på det i et par dager.. men vi avgjorde ikke noe før ungen ble født da for å sjekke at navnet passet ;-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Mens jeg og lillemor lå på barsel tenkte jeg på et navn som jeg tygget på et par dager uten å si noe til samboern, tenkte det kanskje var dumt å kalle henne det siden samboern har ei venninne som heter det samme. Vi kom hjem og begynte å snakke om navn til henne, og han kom med sitt forslag, det samme navnet som jeg hadde tenkt på, da kunne det nesten ikke bli noe annet.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Da vi ikke ville vite kjønn, så måtte vi tenke på både jentenavn og guttenavn.. Vi skrev en liste hver med ti jentenavn, og ti guttenavn. Så hadde vi i førsteomgang vetorett på 4 jentenavn og 4 guttenavn som vi kunne stryke fra den andre sin liste. Så ga vi poeng på resten. Tilslutt satt vi igjen med 3 jentenavn og 3 guttenavn til knøttet skulle komme. Da sønnen kom var det 2 av guttenavnene vi syns passet kjempe bra. Vi klarte ikke bestemme oss for hvilet vi skulle ta.. Så etter noen uker trakk vi faktisk lodd. Og vi har ikke angret i det hele tatt - han kunne ikke hete noe annet.. Eneste vi hadde bestemt oss for var at hvis det ble gutt skulle han hete noe med samme forbokstav som alle første fødte gutter i slekta til gubben heter... Nå skal vi snart begynne med navneprossesen igjen, og syns det nesten av vanskeligere å finne navn nå enn det var til førstemann..
metaMORfose Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Vi er inne i prosessen nå. Tidligere har vi også vært igjennom navnedebatt, men det gikk ganske greit. Nå har vi en på 10 og ei på 5 som også vil ha et ord med i laget, og DA begynner det å bli vanskelig! ))) However - vi tror vi er inne på noe nå. Vi vet jo at vi får en pike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå