Gå til innhold

Vont i korsryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som opplever smerter i korsryggen? Jeg kjenner det mest på høyre side, og når jeg tar over det stedet hvor det gjør vondt, kjenner jeg at det er opphovnet! Jeg er i uke 12 nå, og dette har pågått minst siden uke 8.

Hva kan dette være, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann,

mitt første tegn på graviditet var vondt i korsryggen. Jeg er 5+0 i dag, og merker veldig mye til korsryggen. Smerten stråler ned i hoftene og bena, og foran rundt "skambenet/vulva" eller hva man kaller det....

og jeg frykter tidlig bekkenløsningssmerter! jeg skal ta meg en tur til fastlegen i morgen, for om det er dette, kan det være veldig greit med fysioterapi/kiropraktor etc.

kanskje det er bekkenplager du har også?

Skrevet

Huff. Er det mulig å få bekkenløsningssmerter så tidlig!? Jøss.. Her snakker vi uflaks. Kan vel være greit å prøve å finne ut av i allefall.

Skrevet

ja desverre så kan man få det så tidlig :o( er litt utsatt da , operert for hoftefeil når jeg var mindre!

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning i mitt forrige svangerskap, men fikk det ikke før i mnd 6-7.

Nå er jeg 8uker på vei, å har ganske vondt i korsryggen og i skambeinet.

Å så stråler det ned i venstre benet mitt innimellom.

Visst du bare har vondt på en side, og det er opphovnet der, så kan det jo hende at du har forstrekt noe? Visst det ikke gir seg, så hadde jeg nok gått til legen visst jeg var deg. Visst det er bekkenløsning, så kan det lønne seg å komme raskest mulig til behandling.

Man kan får bekkenløsning veldig tidlig også.

Skrevet

Jeg har også vondt i korsryggen og jeg er i uke 9. Har kjent det et par uker allerede. Kjente smerter tidlig i forrige svangerskap også (rundt 3 mnd), men ignorerte dette og ble sykemeldt for bekkenløsning i uke 34. Jeg ble aldri helt bra igjen (har slitt med vond rygg før også) og gikk til fysioterapeut 2,5 år etter fødsel. Dette hjalp mens behandlingen sto på, men etterhvert kom det tilbake. Nå har det gått enda ett år og jeg er gravid igjen. Kjenner igjen smertene fra sist og tar hensyn til dette. Gjør noen øvelser for å styrke, svømmer og er i bevegelse (selv om gange gjør ganske vondt). Så det kan være en begynnende bekkenløsning du har. Men det kan gå litt i perioder også, det er jo hormonstyrt... :-)

Skrevet

Jeg kjenner nemlig ikke igjen smerter mot skambeinet og og strålinger ned i venstre bein. Det er kun skikkelig stikninger i korsryggen. Høres litt mystisk ut, håper det kun er noe som er strekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...