Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Har en quinny zapp, men lurer egentlig på om vi skulle hatt en med liggestilling. Og handlekurv under er jo et pluss.
It's all about me Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Det er til den som er født mars 2006 du mener? Da hadde det nok holdt med Zappen siden en på 3 går for det meste.....vanligvis iallfall. Til min som er en mnd yngre hadde vi ikke tatt med vogn i det heletatt antagelig. Hadde det vært en yngre så hadde jeg tatt med en skikkelig vogn med stor sittedel, gode hjul og skikkelig kalesj som skjermer bra for sola.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2009 Han sover på dagen ennå, derfor tenker jeg at det lønner seg med vogn. Og så er det greit med vogn i trafikerte områder.
It's all about me Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Zapp er jo ikke noe sovevogn, så da hadde jeg gått for en større og mer komfortabel vogn. Har reist mye med min TFK og aldri syntes at den var for stor iallfall.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2009 Hvor kan jeg se denne vognen du anbefaler da? Pris?
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Vi bruker en liten paraplytrille(noname merke som vi fikk superbillig) som har nedleggbar rygg og kurv under. Det er jo ikke det mest behagelige å sove i men gutten vår på to sover jo bare en førti minutter eller noe, så det er helt greit :-)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2009 Ja det er vel en billigere trille jeg kunne tenkt meg, med nedleggbar rygg og handlekurv. Den må jo være ok å trille og manøvrere da. Har en simo kombi og en simo trille, men er jo så redd for at de skal bli ødelagt under flyturen. Får man igjen hele kjøpesummen da?
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Det er det. De fleste reiseforsikringer vil neppe dekke annet enn eventuelt reparasjonsutgifter hvis du er så heldig at de dekker i det hele tatt. De fleste krever strengt tatt at trille/vogn pakkes i papp for at forsikringen skal gjelde. Flyselskapene tar ikke ansvar.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2009 Nei da tør jeg ikke ta med vogner for over 2000,- Men hva gjør man hvis vognen blir ødelagt på turen nedover??
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 Jupp, det var slik vi ble de lykkelige eierne av trilla vi nå bruker til reiser. Ikke fordi vogna ble ødelagt da men fordi den aldri ble med på flyet og flyselskapet brukte 4 dager på å ettersende den.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. mars 2009 Ja det er vel å oppdrive selvom jeg aldri har sett en butikk med barnevogner i syden. Er det noe vi kan gjøre for å forhindre skade på vognen da? Får en aldri utbetalt noe hvis vognen blir ødelagt? Uansett selskap?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 29. mars 2009 Håper ikke det er vanlig!? Blir litt dyrt da, kjøpe trille hjemme og kjøpe trille dit vi skal! Da kan vi jo like gjerne kjøpe den der nede...
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #14 Skrevet 29. mars 2009 Vil bare komme med en anbefaling her. Dersom du tar med en vogn med lufthjul, så ta med en hjulpumpe også! Luften går litt ut av hjulene under flyturen pga trykket, dette tenkte jo ikke vi på, og vi fant ikke noe å pumpe dem opp igjen med heller, så vi kjørte rudt på slappe hjul der nede :-/
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #15 Skrevet 29. mars 2009 Vi reiser mye (10 ganger i året kanskje) men fly og på de to årene vi nå har hatt barn har det skjedd to ganger noe med vogn. Den ene gangen ble den forsinket og den andre gangen ble det ene hjulet ødelagt. Første gangen fikk vi dekket deler av det den nye vogna kostet av reiseforsikringen og andre gangen ikke fordi selskapet hevdet at den slags måtte man regne med om man ikke pakket vogna i en pappeske eller noe. Reparasjonen kostet jo bare 3-400 kroner da så det var ikke verdens ende men de var uansett siste gangen vi tok godvogna med på flytur. Hvis det bor folk fast i dette syden du skal til (syden er jo så mangt) og stedet har en viss størrelse så går det sikkert an å få tak i utstyr. Vi spurte i resepsjonen og fikk tips om et par steder vi kunne dra for å kjøpe sånne ting :-)
anesam Skrevet 29. mars 2009 #18 Skrevet 29. mars 2009 Vi hadde en carena easy til gutten vår på 2,5 år i fjor. Full liggestilling og stor kurv under! ikke en super god vogn, men perfekt for noen uker i syden! =)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 29. mars 2009 #19 Skrevet 29. mars 2009 Hei! :-) Vi har reist 3 ganger til syden med barn under 2 år, og anbefaler en vogn som man kan legge helt ned ryggen for at barnet kan kvile i den. Barna blir fortere trette i varmen, og skal man ut å spise på kveldene så er det godt at den minste får sove godt i vogna om han eller hun blir trett. Også er det greit med store hjul om man har tenkt å trille på stranden + korg under så man kan ta med seg endel utstyr! :-) Vi har vogn med lufthjul, og fikk en kaktuspigg i ene hjulet så det punkterte, men det gikk greit å fikse! :-) God tur og lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå