Gå til innhold

Søskenvogn eller 2 vogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste blir 19 mnd nå babyen kommer og jeg er så usikker på hva jeg skal velge! Har mann i nordsjøen så han er masse hjemme å da går vi som regel tur sammen, men problemet er at vi ikke har plass til 2 vogner i bagasjerommet! I såfall må vi kjøpe ny bagvogn!

Hvilke søskenvogenr å anbefale? Trenger erfaringer her.... er helt i villrede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har en liten gutt som blir 2år ca1,5mnd etter babyen er født. Vi kommer til å beholde de to vognene vi har (en bagvogn og ei trille med nedfellbar rygg) å bruke de til turgåing osv. Utover det så er behovet mitt å kunne få med meg begge de to små når jeg er på handletur etc alene.

Derfor skal vi kjøpe søskenvogn. Her er det jo egentlig mye å velge i alt etter hvor og hva man ønsker å bruke de til. Her vi bor så er det dårlig tur terreng uansett, så vi kommer til å satse på ei trille som passer til butikkturer, jeg har sett meg ut ei tandem vogn (dvs barna sitter etter hverandre istedet for ved siden av hverandre). Dette pga bredden, for å komme frem i butikkene. Synes egentlig det er altfor dårlig utvalg av tandem vogner her i Norge. Har funnet denne vogna http://www.kolcraft.com/product.aspx?id=168&shopby=category

(som jeg skal kjøpe via slektning som bor i USA siden de ikke sender utenlands.) Denne vogna har 2 vendbare seter, 2stk bilsete adaptere følger med (fint for de med tvillinger). Har sett og lett etter info om denne vogna i ca3mnd nå og er fortsatt like sikker på at denne vogna er den som møter mitt behov best:)

Hva som vil passe deg kommer an på hva du kommer til å ha mest behov for:) Om det er (bare) bagvogn du har nå ville jeg vurdert å kjøpe ei tvilling/søsken vogn og ei enkel men praktisk trille i tillegg da har dere 2 vogner for turene deres sammen og ei dobbelvogn for dine turer alene.:)

Lykke til uansett ;)

Skrevet

ps. vogna jeg skal ha finnes også rødt

http://www.kolcraft.com/product.aspx?id=149&shopby=category

Denne vogna er MYE lettere å få tak i, men siden jeg skal ha enda en gutt, synes jeg det ville passe bedre med littegrann mindre "jentefarge" ;) Denne vogna finnes i en ny og en gammel variant, den nye har litt bedre sitteplass sies det.

(Setene på begge vognene kan legges ned så jeg tror ikke det skal bli noe problem å bruke for minsten heller)

Skrevet

I ditt tilfelel ville jeg utvilsomt valgt søskenvogn! Velg en med to svingbare hjul foran (er et must med tunge tvillingvogner!), håndbrems og fotbrems og seperate liggedeler og kalesjer er mitt tips.

Skrevet

Her blir det 18 mnd mellom barna og vi har handlet søskenvogn med en bag (Mountain buggy/one three hill). Har i tillegg emmaljunga duo og en reisetrille, så bør da være godt sikret.

Jeg kommer nok til å gå med første mann til og fra barnehagen, samt ha benne med på turer ol så er greit å få samlet begge i en vogn..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...