lego Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Når jeg skulle ha mini så fikk jeg høre fra jm at jeg måtte regne med ca 12-15 timer fødsel, dette var vanlig lengde på fødsel for en førstegangsfødene. Noen som vet hva gj.snitts lengden på fødsel for fleregangsfødene er??? Vet at det er veldig indiviuelt, men det kunne vært moro å vite... Har prøvd å google, men jeg er ikke så god på google.... :s
veldig fødeklar Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Vannet gikk hjemme da jeg fikk førstemann. Jeg hadde hatt litt vont i magen tidligere på dagen, men ikke noe som jeg tenkte noe over. Fra vannet gikk til gutten var ute tok det 4t 30min. Med nr 2 kjente jeg riene bedre, viste jo litt mer hva jeg gikk til. Vi var på sykehuset kl 18.00, og kl 21.00 var gutten født. Jeg føler at jeg har vært heldig, hadt raske og fine fødsler, er spent på hvordan det blir når vi skal ha nr3
DiddiDaddi Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Det står litt forskjellig på ulike plasser, men her er ihvertfall en link http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2644
Nagilimia Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 En fødsel regnes fra 4cm på "fagspråket". Først da er du i fødsel. Fra 1. rie gikk det 2,5 døgn før jeg var 4cm da tok det 12 timer også ble det keisersnitt. (Ble ikke mer enn 4cm)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Synes fagspråket er urettferdig jeg da Fra riene ble skikkelig vonde til tøtto var ute tok det meg 47 timer...Hun satt fast en stund og jeg hadde ikke 5 cm før siste 5 timene da de tok vannet. Men var jo på sykehuset i over et døgn og hadde voldsomme rier. Hmpf,syns det var fødsel hele veien jeg ;P Kjentes slik ut . Jeg er også veeeeeldig spent på hvor lang tid neste tar. Hvis jeg kommer meg under 30 timer så skal jeg være overlykkelig! Innbilder meg at andre fødsel er gjennomsnittlig 6-10 timer, den første 12-16? Kanskje jeg har tallene helt feil. 2,5år siden sist
<3tregutter<3 Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 35 timer med førstemann (usj!), 2,5 timer med andremann :-) 3,5 år mellom. Fikk oss en overraskelse kan jeg si! Poff, så gikk vannet og 2,5 timer etterpå var gutten ute! Rakk såvidt sykehuset, for skjønte ikke hvor fort det gikk! Så tror ikke alltid lengden på første fødsel har noe å si for fremtidige fødselsforløp.. Veldig spent på tida denne gangen.....
erteposen + 4 Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Kommer jo også an på når en regner med fødselen som startet. Noen sier de gikk to-tre døgn med førstemann, men maserier og svake rier uten åpning regnes jo ikke som fødsel. Jeg gikk to døgn hjemme med smårier, men føler ikke jeg var igang med fødselen før riene tok og kom regelmessig. Da brukte jeg ca 9 timer til barnet var ute.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Første fødselen min tok litt over 4 timer. Håper det går like fort og greit med nestemann også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå