Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har fullfører nå et årsstudium i administrasjon og ledelse, har blant annet tatt personaladministrasjon som del av dette. Har også gått et lite engasjement som personalmedarbeider og syns dette virker ok å søke meg til når jeg skal søke jobber om et års tid (skal ha min siste mammapermisjon først). Men jeg syns at på mange av disse stillingene virker det som de etterspør økonomisk kompetanse. Dette har ikke jeg nå, men kunne godt tenkt meg noe slik at jeg blir mer attraktiv for denne type stillinger. Jeg har dessverre ikke råd til å studere på fulltid mer, men vurderer om jeg kan ta noe under permisjonen, kanskje nettbasert som kan hjelpe meg med dette? Noen som har tips til hva man evt bør begynne med av slike ting? Det finnes jo så mange ulike studier på nki og nks osv, og jeg vet ikke hva som er lurest når man ønsker å jobbe på personalavdelinger eller som HR-medarbeider...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Altså vis du skal ha kompetanse innen økonomi og regnskap så vil jeg anbefale deg og ta 1årig bedriftsøkonomi.. sjekk ut www.studiesenteret.no der kan du ta det på nett.. NKI og NKS har jo regnskapsskolen osv, men dette er veldig dyre kurs..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Takk for innspill. Jeg har dessverre ikke muligheten til å studere fullt nå mer. Men greit å ha i bakhodet. Er bedriftsøkonomi vanskelig? Evt hva slags type utfordringer møter man i det faget? vet at min lokale høgskole tilbyr det forresten. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 1årig bedriftsøkonomi kan du jo ta på nett, gjennom studiesenteret er det forelesninger 2-3 dager i uka, så det er jo litt mer fleksibelt enn fulltidstudie, eller så kan du jo ta det over to år.. Men studiesenteret tilbyr også et kurs som heter økonomisk styring, der emnene er: Modul 1 - Arbeidsmiljø og organisasjons-psykologi Modul 2 - Jus og avtaleverk Modul 3 - Personalledelse Modul 4 - Organisasjonsutvikling og endringsarbeid Det hadde vel kanskje vært noe for deg? Det er bare 6stp, så det er jo bare et deltidstudie:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Ja, me studiesenteret hadde ikke noe studiesenter i nærheten av meg. Ganske langt å reise faktisk. Min lokale høgskole tilbyr dessverre ikke studiet på deltid. økonomisk styring virker helt ok, men jeg har allerede 10 studepoeng i personaladministrasjon og ledelse og snart 20 i organisasjonsteori. I tillegg til at dette studiesenteret da ikke finnes nært meg. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Da kan du jo ta noe på nett, hos f.eks nki.. men det er forholdsvis dyrt.. de har mange korte kurs innen regnskap, bedriftsøkonomi osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå