Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Vi har fått svigermors tv fordi hun skal flytte. Er super fornøyde med det. Sambo ønsket å kjøpe flatskjerm da vi hadde en stor 10 år gammel kasse, men vi har ikke råd. Nå har han fått den drømmen oppfylt;-) Det er en utrolig lekker 42 tommers flatskjerm. Problemet er at den lukter røyk! Svigermor kjederøyker rullings inne og nå lukter leiligheten vår helt sykt røykt. Hvordan er det mulig at en tv kan lukte? Kan virkelig noe i hardplast trekke til seg røyk? Skjermen skal bare tørkes av med en tørr mikrofiberklut, resten har jeg tørket av med en vanlig fuktig såpeklut. Det stinker her! Må vi rett og slett bare lufte og vente!?!
Medium fikk guttebass Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Alle tv`er har vifter for kjøling så den er nok gjennomrøyket, hehe. Det vil nok ta tid, men jeg vil tro at lukten gradvis vil bli bedre/borte. Og den kan nok være lurt og vaske den lett med litt såpe gjevnlig sånn du har gjort. Lykke til. )
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har vaska flatskjermen min med såpe på skjermen også jeg, fikk ikke bort ett tonn med leverpostei og div annet barnegris, så det var enten det eller å ikke se noe, så da valgte jeg såpevann, vrei såklart kluten godt opp først. Vi tro at det ligger et rimelig tykt lag med seig røykeguffe på skjermen også, så jeg hadde nok prøvd å vaske forsiktig med litt fukt og såpe på en klut også. Går jo an å støvsuge tv inni, men det har jeg aldri prøvd på en flatskjerm, så ville nok i såfall overlatt det til noen på en tv butikk! Ellers så er det nok bare å la tvn dunste fra seg, synd at det skal stinke så av en i utgangspunktet så bra gave
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Vi har også arvet en del ting etter røykende svigerforeldre. De er rett og slett ødelagt av røyklukt :-( I tillegg ødelegger de leiligheten vår med stinkingen sin, så jeg har beordret dem ut i uthuset, det jeg sprayer dem med remedier som skal fjerne lukt, og håper at lukten går vekk etter hvert, ellers er det bare å kaste dem :-( TV kan jo ikke behandles på den måten, men kansje det hjelper om den står på lufting et sted en stund?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 litt salmiakk i vannet pleier å være bra mot det meste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå