shabby Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Jeg venter nr 3, men har aldri opplevd vannavgang (før under selve fødselen). Dere som nærmer dere termin. Hvilke "forberedelser" gjør dere m tanke på vannavgang? Tisselaken i senga? Bleier? Ikke sitte i den dyre skinnsofaen osv? Eller lar dere d bare "stå til"?
komplett familie Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Har tenkt en del på det her, men jeg har vel funnet ut at det får stå til. Har et håndkle ved siden av sengen det er det eneste. Ved førstemann gikk vannet når jeg gikk over gulvet. Våknet på morgenen og følte jeg måtte på do, og dermed kom vannet på vei til doen...
Nøtt Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Har ikke ofret dette en tanke jeg.. Har hørt at de aller færreste fødsler starter ved vannavgang, så jeg gidder ikke å styre med tisselaken, bleier osv.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Det er jo ikke ofte en fødsel starter med vannavgang, så jeg gjør ingenting. Selvom min fødsel startet med vannavgang sist.
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Min førrige fødsel startet med vannavgang kl 2:45 på nattan. Jeg hadde heldigvis ikke lagt meg ennå, så vannet gikk ikke i senga. Denna gangen har jeg kommet frem til at det er mindre stress å legge på tisselagen og et håndkle under lakenet enn å vaske overmadrassen når jeg kommer hjem fra fødselen. Så ja, er noe forberedt da...
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 jeg har lagt et stykke plastikklakenn rett under der det evet kommer i senga - kjøpte på apoteket. utover det har jeg absolutt ingen forberedelser. et veldig dumt spørsmål fra en førstegang - kan det komme mens du sitter....? *flau*
lego Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har ingen tro på at fødselen min starter med vannavgang, så det får bare stå til dersom det skulle skje.
Maia&Mathias <3 Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har lagt på tisselaken i senga. Kjøpte d på SparKjøp for 39kr!!! Så er nok mye billigere å kjøpe det der enn på apoteket!! Er ganske lite da, men en trenger jo ikke større enn at det dekker akkurat der du ligger med rompa! Er førstegangsfødende så vet ikke om vannet mitt kommer til å gå, men synes d er greiere å legge ett tisselaken i senga enn å muligens ende opp med å ødelegge hele overmadrassen. Er jo ikke akkurat så veldig reint det vannet som kommer ut eventuelt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå