Gå til innhold

Er det lov å ha ungen i barnehage i 9 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både mannen min og jeg har lang reisevei til jobben, og vi har ikke lyst til å flytte fra der vi bor nå. Men nå som ungen vår skal begynne i barnehagen blir det litt problem, for 2 dager i uka må hun være i barnehagen fra kl.07 til 15.45. Synes jeg har lest en plass at 8,5 timer er det lengste en har lov å ha de i barnehagen. Noen som vet noe om dette? Andre som har ungene sine så lenge i barnehagen her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp til 10 timer er lov.

Skrevet

Vet dette fordi jeg jobbet i en bhg som hadde oppe fra 07.00 til 21.00, å da hadde foreldrene lov til å sette opp barna sine på dager opp til 10 timer, men ikke lengre. Hentet de etter 10 timer, ble dette sett på som forsent, på samme måte om de hadde kommet etter stenge tid.

(For å få personalkabalen til å gå opp måtte foreldrene levere lister på når barnet ble levert og hentet)

Skrevet

Ja, det er lov, men ikke hver dag, det er et max antall timer pr uke ungen kan være i barnehagen. Men har dere noen kortere dager også er det ikke noe problem..

Skrevet

Klart det er lov å ha barnet i barnehagen i 9 timer - og det hver dag. De fleste har jo åtte timers arbeidsdag og litt reisevei og da må småen fort være i barnehagen i 9 timer hver dag.

Skrevet

Max antall timer per uke er 50. (det går selvfølgelig ikke i de bhg som ikke er åpen 50 timer per uke da, er jo ikke alle bhg som er åpen 10 timer om dagen, men man kan ha barnet i bhg fra den åpner til den stenger, så lenge bhg ikke er åpen mer enn 10 timer)

Skrevet

I barnehagen jeg jobber er det åpent i 11 timer og det er derfor låv å ha ungene der i 11 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...