Gå til innhold

Dere som var kvalme, når gikk det over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på besøk her fra 1.trimester. Er bare i sjuende uke, men kjempekvalm og 100% sykmeldt pga brekninger. Våkner av kvalme om natta og klarer nesten ikke tenke på annet. Blir fortvilet over at det kanskje er 5-7 UKER til det går over, virker uendelig lenge. Har vært gjennom dette en gang før, og da gikk det over i uke 12-14, men lever i håpet om at det kan gå over raskere denne gang. Synes også å huske jeg var enda litt kvalmere forrige gang.

Så, mitt spøremål er, når gikk deres kvalme over? Er det i det hele tatt tullete å håpe den går over tidligere denne gang? Hvis man først får denne plagen, varer det så og si alltid ut første trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble små kvalm i uke 7, men verste kvalmen var i uke 12 og 13. Og i uke 14 gikk kvalmen borte :)

Skrevet

Glemte å slrive at med første mann var jeg konstant kvalm fra uke 8 til uke 14.

Skrevet

Er i uke 23 nå og er fremdeles kvalm.MEn de verste ukene var mellom uke 6 og uke 15,så er jo mye bedre nå..

Skrevet

Jeg var kvalm fra uke 5-6 til ca uke 9:-D

Så det trenger ikke å vare lenge, men som regel varer det vel til du er rundt 12 uker..!?

Skrevet

Fra uke 7 til uke 16 kastet jeg opp hver dag:(...

Skrevet

Jeg tror jeg har vert blandt de heldigste. Jeg var kvalm kun i uke 10, men kvalmen var ikke noe som jeg egentlig kunne klage over. Jeg er 15+1 idag og hittil har jeg kun kastet opp 6 ganger. Dette varierer fra person til person så det kan jo hende du er heldig du også, og slippe den tidlig :)

Lyke til med den lille spire :)

Skrevet

Jeg var kvalm 24 timer i døgnet fra uke 6 til 16. Fikk ikke i meg mat og drikke, og sov kun sporadisk fordi kvalmen var så intens hele døgnet. Men nå er alt heldigvis mye, mye bedre, har kun noen kvalmetokter innimellom, og de går forholdsvis fort over. Opplever nå dager helt uten kvalme også, og lykkelig av den grunn :) Antar du føler at situasjonen er helt uholdbar nå, men for de fleste går det heldigvis over (eller nesten over :), og da fortrenger man de "harde månedene") Er 23+6 nå.

Skrevet

Jeg ble kvalm ca. i uke 6-7, og er kvalm enda. Nå er jeg snart i uke 18...

Skrevet

Uke 17 var siste gang jeg kastet opp (utenom en omgangssyke).

Men kvalmen forandret seg en del etter uke 13.

Skrevet

Jeg ble mindre kvalm i uke 18. Men har kastet opp minst en gang i uka hele veien. Er veldig var for lukter og forrige uke kastet jeg opp pga lukten fra oppvaskmaskinen f.eks...

Skrevet

Er også kvalm enda,men i mindre grad enn tidligere.

Men reagerer ennå på lukter å kan kaste opp av det...

Er 16+4 idag.

Skrevet

Jeg var kvalm fra uke 7-14... Er 14+2 idag og (tørr nesten ikke si det,men) kvalmen er borte!! :)

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...