Superpappa! Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Hei! Jeg jobber som lærer og er litt usikker på om jeg tilbringer for mye tid på jobben. Jeg drar hjemmefra 8.00, leverer ungene i barnehage og på skole/SFO, er på jobb ca 8.30. Er egentlig ferdig på jobb mellom kl. 14.00 og 15.30, men blir alltid igjen for å gjøre papirarbeid. Ofte er jeg ikke hjemme før kl. 17.00, noen ganger bortimot 17.30. Da spiser vi middag, ungene ser på barne-TV og tiden flyr av gårde. Er jeg for lenge på jobben? Jeg får litt dårlig samvittighet overfor kona og ungene, men kona sier at hun synes dette er helt greit. Men hva med ungene? Jeg har to gutter på 6 1/2, ei på 4 og en på snart 2.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Jeg syns du var litt sent hejmme om du er ferdig på jobb 14.00 eller 15.30. Får du betalt for denne tiden? Om du hadde vært min mann ville jeg hatt deg hjemme sammen med oss. Mannen min er hjemme kl.16.30 og det syns jeg er passe tid for middag. Ungene blir nå hentet mellom 15.15 og 15.30. Så lager jeg middag til mannen er hjemme. Men når jeg begyner i ny jobb blir det nok noe senere.
Superpappa! Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Får ikke betalt for den tiden jeg er igjen på jobb. Siden jeg er lærer har jeg jo ganske mye papirarbeid som jeg MÅ gjøre. Jeg synes det er bedre å gjøre dette ferdig på jobben slik at jeg kan "legge igjen" jobben når jeg drar hjem.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 hva med en slags "annenhver dag" ordning? (eller uke e.l.) noen dager blir du lenger på jobb, andre dager tar du med deg papirarbeidet hjem, så får du noen lenger ettermiddager med ungene.. ? vet det er ulike mengder arbeid alt ettersom om man har innleveringer osv, men noen ganger r det innmari koselig å få n hel ettermiddag sammen!!