:-)))) Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 I dag bestemte jeg meg for å gi opp. Jeg tok lappen da jeg var 19, nå er jeg langt over 30. De første årene kjørte jeg greit, så møtte jeg mannen min da jeg studerte. Han hadde bil, ikke jeg, så det ble til at han kjørte. Etter mange år tok jeg opp kjøringa med utrolig angst for å kjøre på noen, men vi kjøpte en liten automatgirbil og kjøringa gikk greit. Men så måtte vi selge den bilen, og da kjørte jeg i helgene med hans firmabil, med manuellt gir. Men siden jeg sliter med angst og depresjoner så er det så lite som skal til før jeg føler at jeg ikke mestrer denne kjøringa. De siste gangene har jeg kvelt motoren noen ganger ved bakkestart og jeg føler at kjøring ikke er noe for meg. Er kjempelei meg fordi jeg ønsker så gjerne og være et godt forbilde for barna mine og vise at man kan bare man vil osv, men dette går ikke. Jeg tør kun å kjøre til butikken og småturer i nærmiljøet hvis jeg kan veien men that's it. Nå bytter mannen min jobb og mister firmabilen, og dermed har vi kun en bil og det er en diger kassebil som jeg ikke tør å kjøre. Er det feigt av meg å gi opp???
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 ikke feigt, men dumt. Gir du opp nå, så kommer du aldri til å kjøre bil igjen. Og du blir nok vant til den "digre" kassebilen Få mannen din med deg, og kjør til en plass der det er lite trafikk (eller en tom parkeringsplass e.l.) og du kan øve deg på å kjøre med kassebilen.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Du har kun ett eneste hinder i livet : Deg selv!!!! Klart du får det til....
:-)))) Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2009 Ja, men jeg klarer å kjøre alle biler på parkeringsplasser eller rett bortover vei. Men problemet kommer hvis jeg står i bakker, skal ut av parkeringshus hvor det er trangt, smale veier eller ting som kompliserer veinettet. Blir livredd, desper helt og vil helst ut av bilen. Har forsøkt nå i over et år, men det blir ikke bedre. Hvor lenge skal jeg holde på? Får jo bare kjørt i helgen, og de turene er jo ikke allverdens trening. Og så føler jeg at det ikke er for meg. Vi er vel ikke alle lagd for å kjøre bil, er vi vel?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 jo, jeg tror at alle er lagd for å kjøre bil Søsteren min var også helt håpløs, jeg var faktisk redd når jeg satt på med henne :/ Og nå er hun flink, takket være at hun turte å prøve og øve seg. Du har ikke mulighet til å kjøre mer enn du gjør i dag da? Men jeg skjønner frykten din, vi har også en ganske svær bil, og jeg syns det var skummelt i begynnelsen, og liker ikke trange steder enda (har hatt den i 2,5 år) Men jeg ser hvor praktisk det er å kunne kjøre bil, og da velger jeg å prøve.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Veldig mye av det du skriver kjenner jeg meg igjen i, men det har ikke hindret meg i å kjøre, dog hindret det meg i å ta lappen før jeg var over 25. Og nå kan jeg ikke skjønne at jeg valgte å la det stoppe meg, for det er en enorm frihet å bare kunne ta bilen en stund:) Og at bilen er stor er heller ingen hindring, det er bare en vanesak. Jeg fikk nemlig bil av mannen, som en gulrot for å ta lappen. Jeg mener, gliset stod jo bare i hagen her og glinset pent hver gang jeg tok vogna for å tusle til bussen! Så nå har jeg både lappen og stor bil, og elsker begge deler:) Bit tenna sammen, finn gleden i det å kunne kjøre bil og vips så skal du se at selv om du har kvalt litt bil, kanskjt il og med ordna en liten bulk, så er det greit å kjøre:)
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Hvorfor tvinge seg selv til å kjøre en diger kassebil? Selg den og kjøp en bil med automatigir. Det hjelper på mestringsfølelsen. Jeg kveler alltid bilen når jeg kjører manuell gir, med automat går allting av seg selv.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Hvis du ikke trenger bil i hverdagen er det vel ikke noe problem, hvis ikke ville jeg investert i en bil jeg trives med å kjøre.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Ikke gi opp ihvertfall! Jeg har ikke kjørt bil i hele vinter og har gruet meg veldig til å komme meg tilbake bak rattet, men nå de siste dagene har jeg gjort det uansett. For jo lenger man venter, jo verre blir det=) (Har bare hatt lappen et år) Hva med å begynne litt rolig? Ta med deg mannen eller en venninne, og "øvelseskjør" utpå landet et sted der det er lite biler. Når du føler deg helt trygg kan du begynne å kjøre i mer bebygde strøk, og ta et skritt om gangen. Hvis du vil ha muligheten til å kjøre bil må du bare komme deg "tilbake på hesten". Lykke til, dette klarer du=) Det sitter inni der vettu, du må bare få det frem igjen=)
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Kjøp en liten billig "konebil" med automatgir som du kan ha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå