student23 Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har hatt en del modningsrier, som har vært harde kynnere med tilhørende menslignende smerte der livmora vanligvis ligger (altså langt nede i magen) Nå får jeg veldig harde kynnere som er veldig ubehagelige, føles som om jeg ikke får til å trekke pusten skikkelig og smerter som tusen små nålestikk i hele livmora.... Hva er dette? Noen som kan svare?
godiva med 3 gull Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Hvilken uke er du i. Vet kynnere kan gjøre vondt. men er du urolig hadde jeg kanskje heller kontaktet lege eller jm Kan absolutt bare være livmoren som strekker seg/trener litt... men jeg er ikke fagpersonell da...
Rosmari S Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Hei. Jeg har også de "maseriene". Men det er også krafitge tak i ryggen. Kan til tider ha de regelmessige, men riene er litt for korte....har hatt dette i 4 døgn nå. Jeg er uke 37+1...hvilke uke er du?
student23 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2009 Ja, det er vel bare et tegn på at ting nærmer seg enda mer når smerten sprer seg til hele livmora. Jordmor sa at ofte kom rie-smertene som menslignende smerter, så jeg har tatt det for gitt at de ikke vil spre seg over hele magen... Jeg er i uke 38 i dag og er helt moden og med 1-2cm åpning. Kan jo håpe at ting er på gang. Var en tung natt!
Rosmari S Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Ja, det kan jo skje når som helst da:) Vertfall når du har åpning i tillegg. Jeg vet ikke hvordan det ligger ann der med meg, men skal til legen i morgen, og da skal hun få sjekke. Men har du prøvd å stimulere brystvortene? det får fortgang på riene skal du se, gjør vertfall det med meg, men de stopper litt opp igjen. Har du hatt rier i natt?
Kristinanutten Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Jeg har hatt mensenliknende smerter og kynnere - mye smerter i korsryggen og magen - de siste nettene. Er 39 +3. Jordmor ville ikke sjekke åpning eller modning da jeg var der på torsdag, men jeg håper ting kommer igang nå. Misunner de som opplever at vannet bare går - da er jo fødselen i gang - kjekt og greit!
student23 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2009 Takk for svar! Hadde en del rier natt til i går som varte til morgenen. Ikke noe regelmessig, bare vondt og utmattende! Fikk et par vonde i går, men i natt har jeg ikke hatt noenting (til tross for sex som regel har resultert i hele netter med vonde kynnere, i kveld hadde det ingen virkning på evt fødsel) Var generelt i veldig fin form i går og fikk vasket ned leiligheten og bakt boller, så denne ekstra energien som plutselig har dukker opp tar jeg i hvertfall i mot med åpne armer! Endelig får mannen litt hjelp i heimen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå