Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Svigers passet gutten vår for en uke siden, de hentet han fredags morning og vi hentet han igjen søndag kveld. Han hadde samme klea på seg som jeg tok på fredags morning. Han hadde med seg tre bytte av alt, men alt var i sekken. Og de har byttet en bleie om morning og en om kvelden. Er det noe å bry seg om? Synst ikke det var så gøy og hente han og han var skitten:( Det hadde vært så mye så hun hadde ikke orket å bade han. Greit det, han overlever jo noen dager uten bad. Han badet her hjemme torsdagen. Men kan vel bytte kle for det? Er det for mye å forlange? Men orker ikke krangle med svigermor heller pga det. Ble nok litt rotete det her, men men.. Håper noen kan svare alikavel:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Jeg ville nok ikke laget noen krangel ut av det. Men hadde vel spurt hvorfor de ikke har byttet. Kanskje spurt forsiktig om de ikke fant de andre klærne i sekken.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Hun mener vi bytter for mye klær på barna nå til dags og da blir det unødvendig klesvask. Så derfor spør jeg ikke hvorfor:) Hun er veldig gammeldags!!!!
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 He he, ikke vant til å passe små lengre kanskje? Min mor var helt kake første gangen hun passet småen :-) Jeg ville ikke gjort så mye ut av det men sagt i fra klart neste gang at det er med skift og at det bare er fint om det blir brukt, både bleier og klær. Foreldregenerasjonen vår er jo litt mer opptat av å ikke skitne til ting unødvendig. Kanskje det er derfor? Og badingen er vel ingen krise, klutvask er jo like greit på de små.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Jeg sier alltid til svigers at: her er det skift, nattklær, vaskekluter og bleier. Da er jeg sikker på at de vet at vi mener at ungen skal vaskes før de legger ho, at ho skal ha nattklær på natten, og bleier vet de fra før at vi skifter før måltider så det er ikke noe problem, Men på den måten har jeg fått sagt det til de slik at de vet hva vi pleier å gjøre. Ville prøvd det neste gang de er barnevakt, men ville ikke gjort noe stort nummer ut av det så lenge det bare er snakk om noen dager de passer, det overlever barn fint, det værste som kan skje er sår rumpe og det kan du jo ta opp.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 Klærne ville jeg ikke brydd meg så mye om... Men å kun skifte bleie to ganger om dagen?? Det er jo direkte uhygienisk!! Det kan føre til utslett og sår stump... Det ville jeg nok kommentert... men skitne klær tåler barna helt fint da...
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Jo, det er det jeg har "forhandlet" meg fram til. Hyppigere bleieskift enn det som var normalt i 1960 - 1970, men klesskift får de gjøre som de føler passer :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er vel sær, men gidder ikke besteforeldrene å ta nok vare på barnet mitt til å skrifte bleier oftere enn 2 ganger om dagen, å gi han rene klær på en ny dag. Da får de slippe altså. Snakk om latskap. Så den diskusjonen ville jeg ha tatt. At han ikke hadde badet hatt jeg ikke brydd meg om da ( så lenge de vasket hender før mat og ansikt og hender etter mat)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Men ville lagt det fram pent da, ikke noe sån "HØR NÅ HER", men hadde det blitt en diskusjon ut av det, så ville jeg tatt den. 23:15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå