Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som har født, hvor stor rift fikk dere? var det første fødsel? har dere fulgt noen kjerringråd for å forebygge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maserte jordnøttolje (eller hva det heter) revnet litt og ble klipt.

Jeg merket ikke at jeg revnet underfødselen selv, viste jeg skulle bli klipt fordi de sa det til meg, men merket ikke det heller. Så for min del, så gjore ikke det til fødselen til noe mer smertefull enn den alt var.

Det var der i mot litt plagsomt å gå på do og slikt, men ikke såååå ille heller. Jeg syns det var mer plagsomt enn vondt på en måte.

Men det er meg da. (men nå vet ikke jeg hvordan det er å gå på do, eller gå, stå og sitte uten å ha blitt sydd etter en fødsel da)

Skrevet

Det kan jeg svare på.. sydde ikke de to siste gangene, men det svidde like mye når jeg var på do som etter første gangen når jeg revnet mye. Men mindre ømt er det absolutt - med tanke på å sitte, gå og stå:)

Skrevet

Jeg fikk grad 3b, dvs revnet fullstendig innvendig, utvendig og i lukkemuskelen. Jeg blei klippet, men revna likevel. Jenta mi var stjernekikker og relativt stor (4215g), så det blei en komplisert tangforløsning.

Det var vondt å gå på do, det er det ennå og det er over 3 mnd siden jeg fødte. De første 14 dagene klarte jeg ikke å sitte, og jeg måtte gå saaakte!! Var min første fødsel.

Skrevet

Jeg smurte inn underlivet med olje fra uke 34 ca, og fikk kun små overfladiske "skrubbsår" under første fødsel.. Men tror det har en del å si hvordan selve fødselen går da;) Men skader ikke å prøve.. Har stått i Tidsskriftet for den norske legeforening at smøring/massering med olje før fødsel forbygger!

Denne gangen derimot er jeg mer sløv, og glemmer dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...