Gå til innhold

Litt inspirert; er det flere her som er tohendige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er, lillebror er.

Er du?

(og vet du ikke hva det er så er det dersom du likegreit kan bruke høyre som venstre, eller feks skriver med høyre men spiller ball med venstre.)

Jeg er forøvrig også kjeivbeint, bare for å virkelig være rar liksom:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder det når man holder kniv og gaffel i feil hånd også? Isåfall er jeg også det ;)

Skrevet

Jeg er også keivbeint:oP

Skrevet

Er ikke helt sikker, men jeg er høyrehendt.

Bruker kniv og gaffel "bakfrem", skjærer brød likegjerne med venstre som høyre, åpner alt av lokk og korker med venstre, bærer med venstre, rører i gryter med venstre og sikkert masse mer enn jeg kommer på i farta.

Visstnok så både knyter jeg lisser og strikker "bakfrem".

Skrevet

Jeg er

beggehendt som jeg kaller det:)

Hvordan knyter man bakfrem?

Jeg kan bruke begge hendene til veldig mye, men enkelte ting foretrekker jeg med høyre andre venstre.

Jeg spiser riktig med kniv og gaffel, men skjærer og smører med venstre

jeg spiller biljard keivhent men bordtennis med begge

jeg er beggebeint jeg da, det har bydd på probemer i fotball da jeg løper mot ballen og aldri vet hvilket bein jeg skal sparke med:)

Rører med venstre visper med høyre, men kan bytte

skriver med høyre, men kan skrive med venstre- det blir ikke pent

Igrunn veldig praktisk

Skrevet

Jeg er helt ubrukelig med venstrehånden, og min venstrefot er der kun for å støtte resten av kroppen, så jeg slipper å hinke og ikke faller.

Det må være praktisk å være så uavhengig! Jeg er jo totalavhengig av høyrehånden min og hadde blitt fryktelig lammet uten.

MEN. Jeg spiser "feil"hendt med kniv og gaffel da. Noe som etter min mening er den rette måten, siden man først lærer seg å spise med bare gaffel og så føyer inn kniven i den hånden som er ledig. Helt logisk :)

Skrevet

Vel, jeg har en viss preferanse for høyre men mange ting gjør jeg like gjerne med venstre .... men kaller meg selv gjerne høyrehendt siden jeg som regel skriver med høyre.

Skrevet

Mannen min er beggehendt. Har alltid kalt han kjeivhendt da, men kanskje han ikke er det?

Han skriver med venstre og skjærer og smører med venstre, men sparker ball med høyre bein, spiller gitar riktig vei og bruker høyre og venste hånd omtrent like mye til andre ting enn skriving.

Skrevet

Oki, ser noen her nevner det å sparke ball med høyre og at vestrebeinet kun er der som støtte;

Det som er "normalen" er at man hinker på vestre, hopper med venstre og sparker ball med høyre. Venstre er beinet er også stort sett sterkere, og dette er å være "rettbeint" dersom man ikke er kjeivhendt:)

Skrevet

He he, nei jeg mente ikke beina mine, men sånne ting som at jeg gjerne kan brodere med venstre eller når jeg strikker rettstrikk så snur jeg ikke strikketøyet for jeg kan like gjerne strikke med den ene som den andre hånda, og sånt da.

Skrevet

Å? Er det vanlig å hinke på venstre?

Jeg KAN jo hinke på begge altså, men foretrekker definitivt høyre til hinking. Samme med hopp, jeg tar sats med høyre. Kunne ikke fallt meg inn å satse med venstre, da kommer jeg jo såvidt over bakken. Og det er ingen tvil hvilken fot jeg er sterkest i, det er høyre. Samme med hendene, definitivt sterkest i høyre arm.

Skrevet

Jeg skriver med venstre men kan skrive både med venstre og høyre dersom det er på vegg/tavle. Kan også skrive speilvendt med høyre alene og samtidig som jeg skriver riktig vei med venstre.

Ellers sparker jeg ball med høyre og holder kniv og gaffel riktig, skjærer brød riktig men spiser med skje både med venstre og høyre.

Tegner med venstre men maler flater med høyre som vegg og bordflater men maler detaljene som øverst ved listene og bordben der det er vanskelig og komme til like gjerne og helst med venstre.

Bærer barn på venstre arm men varer med høyre. Vesken på venstre.

Skrevet

Det er nok mest vanlig å bære barnet med venstre arm hvis man er høyrehendt. Hvordan skal man ellers få gjort noe?

Jeg er høyrehendt, men kan ta malekosten i venstre hånd hvis det er lettest.

Skrevet

Jeg bruker begge hendene. Skriver best med venstre, men klipper med høyre. Når jeg spiller fotball bruker jeg begge føttene etc...

Skrevet

Haha..Jeg skriver også med høyre hånd på vegg/tavle, men alltid venstre hånd ellers.

Ungen holder jeg alltid i høyre arm, men egentlig litt merkelig, for selvom jeg skriver med venstre bruker jeg høyre hånd til alt annet.

Datamusa må jeg ha på høyre siden, håndball/fotball høyre, åpner skap med høyre hånd,klipper med høyre. Apropos, aner ikke hvor mange ganger jeg fikk skeivhendt saks i barnehage og på skolen, men den er jo umulig å klippe med:)

På stellebordet f.eks ligger mini sidelengs, langs veggen lissom. Og da må hodet hans ligge til venstre for meg, ellers klarer jeg omtrent ikke kle på han. Ligger han omvendt, klarer jeg ikke holde beina hans med høyrehånd og vaske han i rompa med venstre:) Merkelig greier.

Skrevet

Jeg er også som Marisafari... :) kjenne emg veldig godt igjen i det stelle greiene. hehe

Skrevet

Jeg er vel beggehendt, etter klokkeinnlegget å dømme :-p

* Klokken på høyre (byr ikke på problemer å stille den, hvorfor skulle det være vanskelig?;)

* Åpner flasker og slikt med venstre

* Skriver med høyre, men kan også bruke venstre

* Bytter hånd hvis jeg blir sliten i armen, ikke noe problem

* Skjærer med begge hendene

* Bærer på venstre side

* Bruker alltid venstre hånden til å skifte bleie, blir helt rart å bruke høyre

* Vesken henger på høyre skulder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...